WAARSCHUWING: LPG in Spanje

  • DerRudy

    @Gerard en John,

    Ik heb hier DE LPG GIDS van 2008 voor me liggen, daar staat letterlijk in:

    Vanaf medio 2003 is het netwerk van LPG-stations in Spanje officieel heropend voor particuliere automobilisten.

    Sterker nog in La Coruha (Baskenland) stond een peleton Gardia Civil bij het tankstation, moest toch de MCV even demonstreren na het tanken (was persoonlijke interesse van een van de Guradia Civil mensen).

    Denk dat die nu ook in een Daas rond rijdt.

    Jaja Rudy heeft een LPG installatie dus zal ook rijden op LPG.

    Mgr.

    Ruud

  • Knutselsmurf

    De optie accu pool los zal lastig worden i.v.m. de electrische afsluiter van de lpg tank.

    Dan heeft loskoppelen van de lpg leiding weinig zin lijkt mij !!

  • DerRudy

    @gvanee,

    Niet alleen een slimme opmerking ook nog DE juiste conclusie….(tu)

    Mgr

    Ruud

  • DerRudy

    Hier nog een tip:

    De hierboven getoonde afbeelding toont de meest universele uitvoering van de zg Europanippel.

    Het onderste gedeeltte van het schroefdraad is 10 MM dat is dus het schroefdraad wat in de zg vlakke vulaansluitingen gebruikt wordt.

    Waarschijnlijk (in Frankrijk al gezien) hebben de Sandero,s met de zg ‘af fabriek’ LPG installatie deze vlakke vulaansluiting (achter het Benzine klepje).

    Het dikke gedeelte heeft een schroefdraad diameter van 21,8 MM dus geschikt voor alle andere ‘oude’ aansluitingen (Belgie en Nederland)

    In Spanje had deze nippel nl alleen de 21,8 MM draad, maar dat was goed genoeg voor DerRudy.

    Wacht nog ff met aanschaffen, deze adapters kosten op dit moment bijna 45 Euro,s.

    Zodra de wet van de “Grote getallen’ gaat gelden zal de prijs snel gaan zakken, dat is het gevoel van DerRudy en die heeft toch vaak er een goed gevoel bij.

    Mgr.

    Ruud