Parkeersensoren Loo systems gescakeld met aanhanger

• PvdHoven

We moeten nog even wachten tot onze MCV geleverd gaat worden en dan laten we achteraf een rekhaak plaatsen.

We overwegen ook om parkeersensoren te laten plaatsen en ik lees goede verhalen over Loo systems uit Utrecht.

Nu heb ik een paar vragen:

- is er een voordel om de sensoren MET LED schermpje te pakken, ipv de standaard set zonder?

- Worden de sensoren geschakeld met de aansluiting van de trekhaak? Schakelen de sensoren dan uit als er een aanhanger aangesloten wordt?

Ik kan het natuurlijk ook vragen bij Loo systems, maar klanten zijn vaak objectiever.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• Ronald-2008

Ik ben zeer tevreden met de service en het vakmanschap van Loo systemen.

Ik heb zelf een sensoren met LEDjes, maar da's meer vanwege de kwaliteit van mijn gehoor.

Op zich moeten piepjes genoeg informatie geven, zeker als je tegelijkertijd ook nog achterom kijkt of de spiegels gebruikt heb je minder aan LEDjes bij de voorruit.

Je kunt bij Loo systemen vragen om een schakelaar te monteren om het geluid handmatig uit te zetten. De sensoren doen 't dan nog steeds, maar omdat je niets hoort, merk je daar niets van.

Bij mij zit die schakelaar voor op de middenconsole zodat ik er gemakkelijk bij kan om 't geluid uit te zetten (bijv. als er een fiets achterop staat).

Er staat foto's van mijn MCV op de site van www.daciast.nl.

• pvdhoven

Dank voor je reactie Ronald.

Had op internet gelezen dat die LEDjes bij het achterraam werden geplaatst (dus te zien via de achetuitkijkspiegel)

Vindt de oplossing met een losse schakelaar om het geluid uit te zetten ook slim bedacht.

Welke naam gebruik je bij daciast.nl? Zie Ronald-2008 er niet tussen staan bij : de dacia van….

• Ronald-2008

De LEDjes bij het achterraam zou natuurlijk ook goed werken. Bijv. net boven de deurtjes, dan kijk je er als 't ware tegenaan bij het achteruit rijden.

Ik zelf ben gewend om op de spiegels achteruit te rijden (ivm rijden in vrachtwagen/busjes) en niet door de achterruit te kijken.

Nu zouden de foto's op www.daciast.nl wel te vinden moeten zijn onder Ronald-2008.(:D

• pvdhoven

Heb ze nu gezien. Mooie plek voor een extra 12V aansluiting (achteropde middenconsole)

mooie duidelijke foto's (tu)

• adriaan van hoorn

aan de achterkant van mijn bumper staan vier kruisjes waar de sonsoren moeten komen. nu geeft de handleiding van mijn sensoren aan dat de buitenste sensoren op 65 cm moet komen, terwijl dit op ongeveer 25 cm afwijkt op de markering. Wie kan mij vertellen of dat klopt, want je kunt maar een keer een gat boren. Mijn sensoren hebben een onderscheid tussen links en rechts en meten ook een stuk van de zijkant mee.