Gordelverlengers

• Paul035

Naar aanleiding van de discussie over de middenarmsteun voorin en de daardoor slechtere bereikbaarheid van de gordelsluiting, heb ik een set gordelverlengers besteld bij Busservice. Op het Daciaprikbord las ik dat enkele andere Daciarijders dit ook hadden gedaan en dat dit de perfecte oplossing was.

Iemand riep daarbij dat -ie ze in slechts 20 minuten had gemonteerd, maar nu ik eens in de auto kijk ziet het er allemaal nog niet zo gemakkelijk uit. Om er goed bij te kunnen moeten óf de voorstoelen worden verwijderd (de bevestigingen voor de gordelsluitingen lijken aan de stoelen te zitten) óf de middenarmsteun en de handremtunnel moeten eruit. Zie ik dit juist of is er een gemakkelijker manier?

• HenkM

Bij de bestuurdersstoel is dit relatief eenvoudig: als je de stoel in de achterste positie plaatst kun je het afdekkapje verwijderen met een torx sleutel en de gordelhouder vervangen zonder verdere “sloopwerkzaamheden”.

Bij de rechterstoel heb ik de 4 bevestigingsbouten (torx) verwijderd waardoor de stoel ver genoeg naar achteren kan. Door de bekleding van de stoel iets omhoog te schuiven wordt de bout van de gordelhouder (torx) bereikbaar.

De beschreven handelingen gelden voor een MCV Fase1.

• Paul035

Dankjewel Henk,

Ik heb het inmiddels voor elkaar. Hiervoor heb ik wel een torx T40 en torx T20 schroevendraaier moeten aanschaffen, want die had ik nog niet. Verder was nog een sleutel 16 nodig. Ik heb allebei de stoelen er helemaal uitgehaald, zo kon ik er goed bij. Ik heb het originele bevestigingsmateriaal van Dacia gebruikt.

Het is een hele vooruitgang moet ik zeggen! Het duurde trouwens wel een week of 3 voordat ik iets terughoorde van Busservice, ik denk dat ze inderdaad een tijdje dicht zijn geweest i.v.m. vakantie. Uiteindelijk zeer de moeite waard.

• HenkM

(:P) Ik ben er ook nog dagelijks blij mee (:P)

• Arno van der Veer

Klopt Paul, bijrijdersstoel heb ik er ook uitgehaald, bestuurdersstoel kan inderdaad blijven zitten zoals HenkM schreef.

En DE oplossing voor makkelijk gordels insteken, vaak waren de meerijders die mopperden, zelf wen je er wel aan,

Maar het gaat nu toch een stuk makkelijker en sneller. (tu)

• HenkM

:)-D

• pinguin

Heb je gebeld naar de busservice of gemaild? Ik heb ze al allemaal gemaild, directie etc, maar geen antwoord.

• Arno van der Veer

Eerst een belletje, krijg je een email, waarna je bestelling plaatst.

noproblomo. Binnen een week gevraagd en geleverd..

• Paul035

Ik heb ze gewoon één keer gemaild en daarna drie weken gewacht op antwoord. Dat is toen keurig gekomen. Ga er maar van uit dat ze een poosje niet bereikbaar waren vanwege vakantie.

• pinguin

Ik heb ze al een tijdje liggen, maar zie nu pas kans om ze erin te zetten.

Ik heb de bestuurderskant nu gedaan, maar kom tot mijn verrassing erachter dat het bevestigingsgat van de gordelverlenger van de busservice kleiner is dan de originele?

Hoe hebben jullie dat opgelost?