centrale deurvergrendeling

• visser

Beste Dacia rijders

Even een vraagje het verbaasd mij dat met de dacia met handmatige deurvergrendeling aan de kant van de bestuurder inderdaad alle deuren en de bagageruimte van het slot gaan , maar aan de kant van de bijrijder alleen het portier van het slot gaat het is toch een handmatige centrale deurvergrendeling? of heb ik dit dan toch verkeerd begrepen!!

mw Visser

• DerRudy

Vreemd, bij de eerste modellen kon je de bestuurderdeur openen maar alle andere deuren bleven op slot.

Je moest dan met de knop op het middenconsole de andere deuren ontgrendelen.

Maar misschien heeft mijnheer Renault opeens een paar draadje van het deurslot naar de interne computer gelegd.

mgr

Ruud

• henk

je heb zeker geen zentrale deur vergrendeling wand dan kun je alle deuren ondgrenderen

• toine60

mw Visser,

Heb je toevallig een afstandbediening erbij?

• Jubbels

DerRudy Schreef:

——————————————————-

> Vreemd, bij de eerste modellen kon je de

> bestuurderdeur openen maar alle andere deuren

> bleven op slot.

> Je moest dan met de knop op het middenconsole de

> andere deuren ontgrendelen.

>

> Maar misschien heeft mijnheer Renault opeens een

> paar draadje van het deurslot naar de interne

> computer gelegd.

>

> mgr

> Ruud

Dan moeten die draadjes toch wel sinds kort liggen.

Heb net geprobeerd bij mijn MCV van 6 weken oud.

Als ik het bestuurdersportier met de sleutel open dan blijven alle andere deuren op slot..

Met afstandsbediening gaan uiteraard alle deuren van 't slot.

• Sijberden

Ik denk dat de vraag niet goed begrepen is,centrale vergrendeling betekend ook centraal ontgrendelen.

Alleen is het vreemd dat dit alleen maar mogelijk is aan de bestuurders zijde,het lijkt mij normaal dat dit aan beide zijden van de auto mogelijk zou moeten zijn.

Het comfort, om wanneer men iemand wil laten instappen b.v. een kind het wel zo veilig om deze dan aan de veilige kant te kunnen doen, ontbreekt.

Als dan eerst om de auto heen gelopen moet worden is dat niet echt veilig, wanneer dit alleen mogelijk is met afstand bediening is het naar mijn mening geen centrale vergrendeling.

• Jubbels

Sijberden Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat de vraag niet goed begrepen

> is,centrale vergrendeling betekend ook centraal

> ontgrendelen.

> Alleen is het vreemd dat dit alleen maar mogelijk

> is aan de bestuurders zijde,het lijkt mij normaal

> dat dit aan beide zijden van de auto mogelijk zou

> moeten zijn.

> Het comfort, om wanneer men iemand wil laten

> instappen b.v. een kind het wel zo veilig om deze

> dan aan de veilige kant te kunnen doen,

> ontbreekt.

> Als dan eerst om de auto heen gelopen moet worden

> is dat niet echt veilig, wanneer dit alleen

> mogelijk is met afstand bediening is het naar mijn

> mening geen centrale vergrendeling.

Met de afstandsbediening openen alle deuren of sluiten alle deuren.(met de centrale knop ook)

Wat is dan geen centrale deurvergrendeling? Wat verwacht jij dan van een centrale deurvergrendeling?

Maak je een deur (linksvoor cq rechtsvoor) met de sleutel open dan gaat alleen die deur van 't slot.

• B@TO

Mijn huidige auto Excel 1999 heeft de zelfde manier van centrale deurvergrendelen , alleen centraal ver/ontgrendelen via de bestuurders kant.

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat dit op alle sloten (bijrijder, vijfdedeur) van toepassing zou moeten zijn.

En hier het misverstand is dat als men centrale deurvergrendeling met afstand bediening heeft dit normaal wel het geval is.

• henk

myn vorige auto almeratino als ik een keer drukte op myn afstand bediening ondgrendeling van de bestuurdes stoel dan bleeven alle deuren op slot als ik twee keer drukte waaren alle deuren ondgrendelt

• LED-Lightning

In mijn huidige auto (nog geen Dacia) gaan alle deuren open en dicht, ongeacht of ik gebruik maak van het slot aan de bestuurderskant of de bijrijders kant.

Ik heb wel eens een Nissan Sunny gehad, waarbij de centrale deurvergrendeling alleen werkte via de bestuurderszijde. Als ik het slot van de bijrijderszijde gebruikte ging alleen die deur open, de rest niet.