dacia uit roemenie importere

  • raymondo

    als je een pick up of een van wilt…. haal deze dan zelf in roemenie… ik heb er nu 1 al hier staan en 5 pickups besteld en 3 Vans.. ook laat ik deze daar beletteren en alles in 1 kleur spuiten…. kijk op www.dacia.ro voor de prijzen aldaar.. de dealers spreken over het algemeen goed engels… als je wilt kan alles via telefoon en internet worden geregeld.. en als je vanaf arnhem naar de dichtsbijzijnde dealer rijd daar ben je ongeveer 15 uur onderweg…. de prijzen voor de meest luxe pickup met mettalic en en airco en alles eclectrisch zal niet op 10000 euro komen en de simpelste zit nog onder de 7000 euro…. mocht je intresse hebben dan wil graag meerdere tips geven want de prijzen zijn nu al 3500 goedkoper dan belgie en duitsland.. en imet invoeren betaal je alleen keuring en platen samen 130 euro…. In roemenie geven ze je gewoon de garantie boekjes op je eigen naam zodat je europa denking heb voor de garantie.. succes.. ik hoop meer blije pickup rijders tegen te kopen. voor een bedrijfs auto is die gewoon super….

  • raymondo

    voor een indruk kijk op www.dotol.nl… mee spuiten van alle zwarte delen is 250 euro.. en reklame aanbrengen 135 euro… wij hebben deze zelf op gehaald met een aaanhanger dus waren voor transport 500 euro kwijt.. en kochten deze als over jarig model met mistlampen elect pakket . en safety pakket… de complete autos heeft ons geen 8000 gekost incl kenteken… de overjarige zijn nog niet allemaal op… maar hebben wel een standaard korting van 1200 euro.. helaas geld voor ons geen sloopregeling daar….

  • jvde

    lijkt mij zeer intersant om er enkele te gaan halen

  • ger 52

    zeker nu de sloopregeling is verdwenen.

  • RichardMCV

    henk, wat niet is kan nog komen……

    Groetjes,

    Richard, www.daciamodellen.nl

  • Wil

    Hi,

    Klinkt interessant, maar je moet hier toch ook BPM betalen?

    Ik lees hier iets van alleen maar 130 euro voor een plaat en …

  • ger 52

    worden we handelaren, of gaan we ons dealers noemen??

  • GJ

    Dit zo lezende, brengt bij mij toch de volgende gedachte op: “Als iets te mooi is om waar te zijn, …..”.

    Vrijwel alle auto's zijn in het buitenland goedkoper. Als het dan zo simpel zou zijn om zelf te importeren, dan zou iedereen dat toch allang doen? Met de meeste andere auto's zou nog veel meer voordeel te halen zijn dan met Dacia's. Ik denk toch dat er ergens een stukje in het verhaal ontbreekt.

  • ger 52

    Het lijkt simpel, maar kort samengevat: auto kopen in buitenland, eendagskenteken aanvragen, verzekering afsluiten, mee naar huis, van de openbare weg halen, Nederlands kenteken aanvragen, eerst langs RDW voor keuring, moet gebracht worden op een trailer, mag niet rijden i.v.m. ontbreken kenteken. wachten tot BPM aanslag komt, heffing betalen, dan toezending papieren, origineel kenteken laten maken, opschroeven, tanken en rijden maar……………………..

    Scheelt inderdaad iets, Ideale optie voor als je helemaal niets meer te doen hebt .

  • RichardMCV

    Henk, heeft je neef Marcel die BMW nieuw gekocht of jong 2e hands?

    Dat maakt namelijk veel verschil.

    De basisprijs van de Duster dCi 110 4x4 is in Roemenie 13.109 euro, in Nederland is dat 13.614 euro. Deze basis prijs zonder belastingen verschilt dus niet veel. Bij invoer in Nederland zul je BTW en BPM over deze basisprijs moeten gaan betalen. Aangezien de beide basisprijzen niet veel verschillen, zul je niet veel verschil merken met de verkoopprijs hier in NL.

    Voor een jong gebruikte auto geldt dat de BPM trapsgewijs minder wordt. Dan wordt het wel interessant om in te voeren….. Daqn kan het zelfs bij een auto van een jaar oud al duizenden euros uitmaken.

    Groetjes,

    Richard, www.daciamodellen.nl

    Overigens, een tabel van de Duster met nettoprijzen en consumentenprijzen in Roemenie en Nederland vind je hieronder:

    Tabel met prijzen