vocht in achterlichten Sandero

• driekus

Hallo, nog even terug komen op het probleem met mijn achterlichten van mijn dacia sandero waar vocht inzit deze is los gehaald door de dealer 2 dagen later zat er weer vocht in.

Nu zijn er twee nieuwe achterlichten besteld door de dealer, dan word het hopelijk opgelost.:)

Groeten driekus.

• ger 52

Tijdens mijn wandeling in mijn middagpauze kwam ik twee sandero's tegen (ze beginnen een vertrouwde verschijning te worden) Het viel mij op dat van beide auto's, waarvan een stepway er vocht zat in de achterlichtunit. Het is blijkbaar een veel voorkomende kwaal van dit model.

• Opa rené

Ook bij mijn Sandero (van half januari 2010) zit er vocht in één van de achterlichten.

Zal van de week eens kijken wat daar de oorzaak voor kan zijn. :(

René.

• LED-Lightning

Ik meen eens ergens een topic te hebben gezien dat er in het plastic ergens een markering zou zitten die vervolgens opengemaakt/opengeboord zou moeten worden, zo zou een klein luchtgaatje ontstaan, maar ik kan het topic zo snel niet meer vinden

• ger 52

een achterlciht hoort, zeker bij een nieuwe auto geen vocht te bevatten. Mag alleen voorkomen bij oudere auto's met een verdroogde afdichting. Zeker valt te ontraden om zelf gaatjes ter ventilatie te maken. We zitten in een natte periode, dus adviseer ik iedere sandero rijder hier goed op te letten of anders in convooy naar de Renault dealer!

• LED-Lightning

Als het een garantiekwestie is dan is het inderdaad gemakkelijk, gewoon naar de dealer ja.

• henk

bij mein vorige auto zat er een rubberuring om de achter lichten als afdichting.voor het vocht

• B@TO

Hier het draadje waar de tip van de gaatjes boren staat

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/10719584/10736614/re-condens-en-ruitenwissers#msg-10736614

Als iemand de juiste plaats kan aangeven d.m.v. foto's zijn er meerdere daciasten geholpen. nu en in de toekomst.

Verkaely was de gene die dit melde dus die moet het weten. Toen vroeg LED-ightning ook al of hij dit wilde toelichten d.m.v. foto's

VERKAELY HELP !!!!!!!!!!

Gr BATO

• RichardMCV

Wie er de handleiding op naleest vindt het volgende: (althans bij de MCV Phase I & II)

Onder het hoofdstuk storingen:

Condenswater in de verlichting:

Dit is geen defect. Dit is een normaal natuurverschijnsel dat door temperatuurverandering wordt veroorzaakt.

Als de lichten branden verdwijnt het water snel.

Formeel heb je dan niets om je op te beroepen, een dealer die hieraan niets wil doen hoeft immers maar naar de handleiding te wverwijzen…….

Groetjes,

Richard,www.daciamodellen.nl

• Opa rené

RichardMCV Schreef:

——————————————————-

> Wie er de handleiding op naleest vindt het

> volgende: (althans bij de MCV Phase I & II)

>

> Onder het hoofdstuk storingen:

>

> Condenswater in de verlichting:

>

> Dit is geen defect. Dit is een normaal

> natuurverschijnsel dat door temperatuurverandering

> wordt veroorzaakt.

> Als de lichten branden verdwijnt het water snel.

De fabrikant is dus op de hoogte van het probleem,

en probeert op deze manier onder zijn verantwoording

uit te komen.

>

> Formeel heb je dan niets om je op te beroepen, een

> dealer die hieraan niets wil doen hoeft immers

> maar naar de handleiding te verwijzen…….

Dan heeft de dealer pech, een handleiding is niet

rechtsgeldig als het om gebreken gaat.

Maar zoals Henk al schreef, er ‘zaten’ rubbers

in het achterlicht, zal in de loop van de dag eens kijken

of die er nog zitten.

>

> Groetjes,

>

> Richard,www.daciamodellen.nl

Groetjes, René.