Ik moet echt even iets heel grappigs vertellen! Ja, achteraf is het grappig in ieder geval.
Ik was samen met mijn goede vriend op weg naar zijn huis in Frankrijk, bij de Zwitserse grens. We doen daar jaarlijks een schoonmaak zodat het huis dat hij geërfd heeft van zijn ouders verhuurd kan worden. Alle defecten opgelost zijn en alles weer een beetje compleet gemaakt wordt zoals serviesgoed.
Wij dus met frisse zin naar Frankrijk. Niets aan de hand voor de rest. We hadden de auto zo vol geladen dat de binnenspiegel geen dienst meer kon doen. We laadde de auto uit en naarmate de dagen verstreken en we op pad gingen naar de bouwmarkt en de supermarkt enzo voelde ik bij elke bocht naar rechts een soort “knak”. Ik werk zelf in een *garage dus had wel ervaringen met dergelijke geluiden. Ik wist eigenlijk zeker dat het een stuurkogel of fuseekogel met speling moest zijn. Mijn goede vriend merkte er helemaal niets van maar dat snapte ik niet omdat het geluid toch best wel doordreunde door mijn stoel.
Op een drukke parkeerplaats stopte ik want als het een fuseekogel zou zijn of een stuurkogel klonk het alsof de speling zo ernstig was dat het gevaarlijk zou kunnen worden. Ik de auto linksvoor opgekrikt en eens goed aan het trekken geweest aan het wiel. Niets te vinden! Andere kant ook, en ook niks gevonden. We hadden al geinformeerd of er nog een garage in de buurt was. Een vriendelijke maar heel snel sprekende fransman zei dat die er wel was, maar hij legde het zo snel uit, en ik maar “ja” knikken, maar ik snapte er niks van. Ik was alleen al blij dat hij zei dat er een Dacia garage in de buurt was.
We besloten na de boodschappen nog even aan te kijken, dus reden weer verder maar nadat het geluid zich nog 1 keer voordeed besloot ik te stoppen, en niet verder te rijden tot ik gevonden had wat het nou was of de garage te bellen. Weer de voorkant links opgekrikt, en toen weer rechts. Mijn goede vriend vroeg wat ik dan hoorde. Ik zei, ik voel het zelfs uit mijn stoel! Hmm, even onder de stoel gekeken en ja hoor. Er rolde een blik soep op en neer bij het maken van bochten. Nadat ik die weggehaald had het geluid niet meer gehoord..
De grote schoonmaak is trouwens geslaagd en het huis is weer gereed om gasten te ontvangen. We zijn weer terug in Nederland, maar wanen ons nog in Frankrijk want we verbazen ons elke keer weer over al het natuurschoon en de onthaaste instelling van het volk daar. We hebben ook nu genoten van de omgeving en de mensen zoals we dat jaarlijks doen. Neem gerust een kijkje op http://www.reithouse.nl . Uiteraard past je Dacia prima in de inpandige garage!