afleveringskosten

• RemcoZ

Nog goedkoper is om ieder jaar een auto van 1 a 2 duizend euro te kopen en die helemaal op te rijden. Zelfs de goedkoopste nieuwe auto heeft meer afschrijving.

• Daciast

Afgezien van het feit dat naar mijn weten Dacia in Denemarken (nog) niet op de markt is:

Moet je dat kenteken wel aanvragen, en de auto verzekeren? Wat als ik een auto-ambulance aan de trekhaak hang en heen en weer rij? De nieuwe auto is dan niet op de weg, en hoeft volgens mij dan geen kenteken en verzekering te hebben.

Een kenteken aanvragen hoeft volgens mij niet meer dan een week te duren.

• ger 52

Inderdaad, een autoambulance mag, dan heb je niets nodig, maar dat gaat best wat kosten waarmee je een flink stuk voordeel zult kwijtraken.

• henk

ik zat op internet net tekijken .daar kwam ik renault dieler bakker tegen .in apeldoorn .daar word een dacia sandero afgelevert. met een volle tank brandstof .matset reservelampen lakstif gevarendrie hoek. en lifi hamer.

• Opa rené

Jubbels Schreef:

——————————————————-

> In september 2009 betaalde ik voor mijn MCV €

> 585,00 rijklaar

> maken/afleveringskosten/dealerset.

Bij mijn Dealer 690 euro.

> Hier zat bij:

> Life hammer

> reservelampen en zekeringen

> gevarendriehoek

> 2 vestjes

> ruiten graveren

> fles wijn (:D

> fotoreportage van de aflevering

>

> Nu kan je wel zeggen deze flauwekul heb ik niet

> nodig.

> De officiële afleveringskosten vlgs prijslijst

> Dacia bedroegen toen dacht ik € 460,00

> In principe kun je zeggen dat je niet meer

> betaald.

> Dan vervallen dus Life hammer, gevarendriehoek,

Deze twee zitten in het standaard paket.

> reservelampen, vestjes, fles wijn en

> fotoreportage.

Daar zou ik dan in mijn geval 230 euro voor betalen.

Hier moet dan nog een volle tank en een set matten af.

Was in mijn geval 130 euro. Houden we dus netto 100

euro over voor lampjes,vestje, wijntje en een paar foto's.

Voor die 100 euro heb ik maar een mooie media-radio gekocht.

> Als je gaat shoppen kun je dat inderdaad goedkoper

> krijgen.

> Ik heb toen gedacht:, laat maar gaan, de dealer

> zal niet zoveel verdienen aan een Dacia en wie

> weet doet hij dan ook eens iets extra's voor jou.

• BATO

Het afleveren bij de dealer was keurig, we mochten voor openingstijd, zodat men ruim de tijd kon nemen komen

Alles werd netjes uitgelegd en de auto stond in de showroom netjes onder een hoes (zie foto), We kregen een portefeuille om de nieuwe autopapieren in te doen een sleutel hanger wel allemaal met Renault logo erop maar toch! (tu)

Verder lag er een mattenset in en is een lifehamer erin gemonteerd, tevens lag een lampenset, veiligheidsset (verbandtrommel,hesje, gevarendriehoek etc) en een ongevallen set (meetlint schrijfset situatie invulpapieren etc) in de kofferbak, ook nog een foto reportage van het onthullen van de Sandero en een bos bloemen voor mijn echtgenote.

Uiteraard ook een volle tank benzine en binnen/buitenkant netjes gepoetst.

http://img684.imageshack.us/img684/4863/pict0003large.jpg

• ROEL

ALLEN,

Aflever pakket bij bestellen van auto al geweigerd, en was geen probleem. Kosten 460 niet berekend, dus geen life hammer, lampen en matten besteld.

Auto keurig afgeleverd er was alle tijd voor, het was een feestje. Toen we het pand wilden verlaten kregen we van RENAULT een oranje pakketje waarin diverse spullen ( vestjes, meetlint krijt lampen ) in de auto zat een life hammer gemonteerd, en voorin zaten matten . Bij een bouwmarkt hebben we een deurmat gekocht van gelijke kleur en uitvoering, en die hebben we doorgesneden en toen hadden we ook achterin matten.

Mischien heb ik met het een en ander geluk gehad, maar de verkoper vertelde dat het pakketje er bij hoorde.

Dus het antwoord op de vraag is : JA JE KUNT HET AFLEVERPAKKET WEIGEREN.

GRTN ROEL

• GJ

"Het afleveren bij de dealer was keurig, we mochten voor openingstijd, zodat men ruim de tijd kon nemen komen

"

Ze mochten tegenwoordig willen dat ze het tijdens de normale openingstijden zo druk hebben dat het lastig is om klanten goed te helpen….

• BATO

@GJ

Het was op een zaterdag morgen voor 10.00 uur (openingstijd dealer) en je weet zaterdag is het meestal kijk/koop dag.

• Wim Bon

bij mijn dealer afgelopen week een logan mcv besteld…..incl afl kosten van 705 euro….

aangezien ik op internet de folder downloadde en daar kon zien dat t 460 euro kostte….heb ik om specificatie gevraagd

het extra geld(245 euro!!) zou zijn voor een lifehammer,volle tank,poetsen…

nadat ik aangegeven had dat de hamer en t poetsen in de afleverkosten zat….was t stil……en ik wacht nog op antwoord…..

Renault hierover ingelicht….wordt vervolgd….net als de mededeling van de dealer dat in 2005 alleen de 85pk(benzine)leverbaar is en niet de 105….i.v.m. euro5 norm….de 90pk is gemodificeerd en levert nu 85pk….ook dit wordt vervolgd………..

beiden zijn in behandeling bij Renault Nederland…….ik wilde eea verifieren….vandaar

groet Wim Bon