Zijn er nog oplossingen te melden voor het afslaan van de 1.6. 16V motor in combinatie met gas?
Heb er nog steeds last van ondanks het uitwisselen van de sensor.
Frits
Ook hier hetzelfde probleem, de motor slaat vrijwel altijd af als de airco aan staat en ik plots moet stoppen voor een verkeerslicht. Waren hiervoor al oplossingen voor gevonden?
Ook heeft de motor even moeite het juiste stationair toerental te vinden als de airco ingeschakeld wordt, maar slaat daarbij nooit af als de auto al stilstaat..
Ben benieuwd.. Nu gaat de airco alleen aan als het hoognodig is om die te gebruiken of op lange stukken snelweg. Daarbij verder geen bijzonderheden.
ps Logan MCV van april 2009 met bijna 30.000 op de teller
Hoi Frits
Heb je de “olie” (het residu wat achterblijft in verdamper als je lpg verdampt) al eens uit verdamper laten halen, of zelf gedaan. Of misschien de slang van de verdamper naar het filter schoongemaakt?
Als daar olie of vervuiling in zit wordt de doorstroming er niet beter op, en heb je kans dat de motor afslaat bij deze omstandigheden die jij beschrijft.
rijdt mcv met lpg 67000 km april 2008 en nog geen problemen met afslaan.
Bij mij (MCV op LPG van April 2008) slaat de motor ook wel eens af bij het gebruik van de Airco, soms gaat het weken weer goed.
Inmiddels is de zg Map sensor vastgezet en de inlaat buis (olifanten slurf) achter de rechterkoplamp op een juiste wijze aangesloten op het luchtinlaat traject.
Het komt nu ook niet zo vaak meer voor (stationair toerental is ook wat beter), maar bij mij zijn ook bij de 45.000 Km beurt de bougies (nog) niet vervangen en ik begin me af te vragen of de elektrodeafstand van de bougies wel juist is afgesteld.
Deze elektrodeafstand dient bij LPG ca 0,2 MM krapper afgesteld te worden dan bij Benzine, dus op 0,7 MM.
Het klinkt raar maar LPG ontsteekt wat moeilijker dan Benzine, dus als de elektrodeafstand wat krapper afgesteld wordt dan neemt de ontsteking spanning wat toe (Lees: een betere vonk).
Nu ga ik zelf niet rommelen aan mijn auto (zit nog steeds garantie op), maar als ik bij de 60.000 KM beurt nog steeds problemen heb zal ik zeker vragen als de nieuwe bougies erin gaan of ze de elektrodeafstand op 0,7 MM wil afstellen.
Mgr.
Ruud
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?