Sandero 1.4 LPG Laureate

• BeB

Hallo Allemaal,

Wij hebben inmiddels onze nieuwe Sandero 1.4 LPG sinds afgelopen donderdag in bezit en zijn uiterst tevreden.

Ze rijdt erg comfortabel, goed zicht over andere (lagere) auto's heen .. veel ruimte, ook in kofferbak.

Het schakelen gaat soepel.

Er zit een 50 liter benzinetank in en LPG tank is 34 liter (28 liter effectief)

Er staat G3 op het kentekenbewijs…wat betekent dat je de goedkope wegenbelasting betaald. Wij betalen eur 508 per jaar.

Je krijgt een Bajonet-verloopstuk erbij, om LPG te tanken, echter, het schroefdraad is een 8mm.

Wij gaan komende zomer naar Hongarije (via Duitsland en Oostenrijk) en hebben een Italiaans verloopstuk nodig… deze heb ik gehaald bij een gasinstallatie bedrijf, met 8 mm schroefdraad…

Op dit verloopstuk kan je eventueel andere verloopstukken (met bijv 22 mm schroefdraad) draaien…dus als het goed is kunnen wij deze in diverse landen in Europa gebruiken.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groeten van een tot zover erg tevreden Dacia Sandero rijdster.

• DerRudy

Ik ben er van overtuigd dat je met je aanschaf een juiste keuze heb gemaakt, LPG rijden brengt bij mij nog altijd een glimlach op mijn gezicht.

Een tip:

Zorg dat je met die 10 mm aansluiting altijd op een zodanige manier bij de LPG pomp komt te staan dat het zg oprolmechanisme van de slang niet aan de vulaansluiting ‘trekt’.

Deze adapters willen nl (op deze wijze) na een aantal jaren krom worden (op het schroefdraad gedeelte), dan krijgt men met het opdraaien op het chassis gedeelte geen zg ‘gasdichte’ aansluiting en het resultaat is dat de LPG pomp niet ‘aanslaat’ (gaat niets in de tank).

mvgr.

Ruud

• henk

wat kost zo,n sandero lauriate op lpg + aflevering .de totaal prijs, het is wel lekker goed koop auto rijden. ik wens jullie veel pluzier met jullie aan winst.

• koekoek

Veel veilig rijplezier met jullie Dacia Sandero lpg.

Dirk

• Wil16V

Ha goed nieuws om te lezen dat er sandero's op lpg in NL rijdt ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ik moet nog ruim 3/4 maanden wachten…… zucht.

de tip van Rudy heb ik ook wel mijn enige bedenking, hoe is jullie ervaring hiermee?

Wil

• pinguin

“Ze rijdt erg comfortabel” en als die het niet goed doet is het dan “Hij doet het niet”?

(:P)

Nee hoor, grapje. Veel plezier met je Daaz

• BeB

Sorry voor de late reactie .. ik kijk niet zo vaak op dit forum… maar inmiddels een jaar verder kan ik ook wat meer vertellen…

Nog steeds rijdt onze Daas fantastisch…ook het LPG tanken verblijdt ons elke keer.. alleen, we werden die verloopnippel zo zat dat we naar een gasboer zijn gereden en de aansluiting hebben laten verplaatsen naar de achterbumper. Nou, we hebben hier geen spijt van…geen verloopnippel meer dus in de winter is het nu ook lekker tanken.

We zijn zo tevreden over de Daas dat we morgen onze “nieuwe” 2e handse Dacia Sandero Laureate op gaan halen bij een particuliere verkoper.

Oja, bij ons is het opgevallen dat in koude toestand de motor soms afslaat bij het overschakelen van benzine naar gas. Over 2 weken moet ik naar de gasboer om één en ander te laten testen. Wordt vervolgd!

groetjes

BenB :)