nieuwe banden ?

• peter

Hallo,

Mijn mcv (46000 km ) is gelukkig aan nieuwe banden toe. Ik hoop dan eindelijk van dat “zingende ” geluid af te zijn.

Wie kan mij adviseren welke banden ( 4 stuks ) het meest geschikt zijn?

Dat bijgeluid komt toch niet van de wiellagers hoop ik.

dank, peter

• LED-Lightning

http://www.stille-autobanden.com of google even op ‘stille band’

Als je zou vermoeden dat een bijgeluid aan de wiellagers ligt: wiellagers produceren duidelijk meer geluid in bochten als deze versleten zijn. Heb je dus beduidend meer lawaai in bochten, dan is er een kans dat de wiellagers versleten zijn.

• arno vd veer

Michelin Energy Save. Ook ik heb ze bij de 45.000 km vervangen, en een wereld van verschil, heerlijk stil.

• Avaka

46.000 kilometer op de originele banden……. Da's heel veel.

Dacia biedt dus echt waar voor zijn geld. ;)

• arno

nou ik had onder mijn Hyunday Viking banden, en heb daar bijna 90.000 mee gereden, dus 45.000 km ???? daarbij hadden alle 4 banden een verschil in profieldiepte, , ik heb ze wel echt op gereden, maar ben wel blij dat voor het slechte weer begon in december de nieuwe banden eronder gingen, ben DIK tevreden en een wereld van verschil met deze Michelin bandjezzzzzzz (:P)

• Diepie

Michelin energy save

staat op de 2 de plek op de anwb test

kijk op http://www.zdiepstraten.nl/dacialoganMCV/ rubriek anwb daciabanden test

michelins zijn slijtvast en gewoon een goede prettige band.

Op nat wegdek volgens de test een klein minpuntje. Met een nomale rijstijl niets van gemerkt.

De roemenen kunnen een leuke auto maken maar alles wat met rubber te maken heeft banden & ruitenwissers kunnen ze maar beter uitbesteden

groet,

Z oran

• Avaka

De Barum Brillantis heeft een score van 3 sterren. Nagenoeg dezelfde uitslag als de door jouw genoemde Michelin.

Niks mis mee dus.

Overigens heb ik nu bijna 40k erop staan en de profiel diepte is nog riant, rond de 3,5 a 4mm schat ik.

• peter

Vanmiddag 4 michelin energy savers laten monteren bij kwik fit a € 534,30

( banden 419,80 + verwijderbijdrage 16,= + ventielen 10,= + uitbalanceren 46,= +

uitlijnen 42,50)

Kassa !

Maar de eerste indruk ( 12 km ) was goed en daar gaat het om.

Bedankt voor de adviezen.

• DerRudy

@Peter,

Kijk jij nu eens of je zg ‘energy savers’ nu ook een brandstof besparing opleveren, het heeft bij mij een hoger waarheidsgehalte van iemand in de praktijk dan van een zg test-rapportje.

mgr

Ruud

• Frits

Toch niet echt veel 46000. Ik reed er 76000 km mee.

Frits