Tanken

• toine

vanaf vorig jaar augustus in het bezit van een sandero 1.6

ben hier erg tevreden over

min punt is dat bij het tanken de laatste 10 liter erg moeilijk naar binnen te krijgen is het tankpistool slaat telkens af dus sta je haast 10 min

voor de laatste liters

zijn er meer berijders die dit probleem hebben

• henk

vol is vol ik heb zelf een lauriate 1.6 de tank geef aan dat tie vol is alle streepjes zijn zwart beging het geelle lampje te flikkeren dan kan je nog zeventig km rijden heb je een boordkomputer dan kan je ook zien hoeveel km.je nog kan rijden

• Eugenius1960

Ik herken dat zelfde euvel, maar niet bij de Dacia.

Bij mijn Espace kon de tankbeurt ook heeeeeeeeeeeeeel lang duren. Had iets te maken met de tankontluchting.

Probeer bij de volgende tankbeurt eens uit of het wat uitmaakt als het vulpistool een kwartslag (naar rechts) gedraaid wordt.

Sowieso NIET helemaal inknijpen, maar gedoceerd laten stromen.

Succes ermee!

P.S. Ik ben geen berijder, maar een bestuurder van een Dacia Logan MCV II

• GJ

Een leraar doceert. Een pompbediende doseert….

• DerRudy

@GJ,

Slechts een lettertje verschil, maar toch een wereld van verschil.(tu)

mgr

Ruud

• Opa rené

toine Schreef:

——————————————————-

> min punt is dat bij het tanken de laatste 10 liter

> erg moeilijk naar binnen te krijgen is het

> tankpistool slaat telkens af dus sta je haast 10

> min

> voor de laatste liters

> zijn er meer berijders die dit probleem hebben

Nee, zodra de pomp afslaat, hang ik de slang terug.

En reken af.

René.

• Toine

er zijn lezers die zeggen als de pomp afslaat is hij vol

maar in de praktijk betekend dit dat je benzinemeter wel vol aangeef maaaaar dat er minimaal nog 12 liter getankt kan worden.

dus is hij niet vol

het probleem zou ook bij de scenic voorkomen

• henk

dat is bij iedere auto als ik tank slaat die ook automaties af wil je nog verde gaan met aftanken dan zal er nog wel liters bij gaan maar ja wil je dat ook je kan over al tanken groet henk????????

• arno vd veer

Ik heb de ervaring (in de Belgiesche Ardennen) als de wagen op een lichte helling links naar beneden, rechts iets hoger, staat dat die zo gewilde 10 liters er zonder probleem in loopt!! Ik merkte dit doordat ik dik 200km kon rijden voordat het eerste streepje in het display weg was na die tankbeurt, normaal is dit om en nabij de 100km, en ik stop met tanken als de pomp afslaat!!

TIP;

Als je gaat tanken, krik dan de auto aan de rechterkant een stukje op en druppel zo de tank tot z'n nokkie vol..(:D

• harry

Zelf rijd ik een Logan en heb eens 63,12 L. getankt, bij 49 L. sloeg de pomp af, en met veel geduld ging er uiteindelijk dus 63,12 L. in!

Hierbij stond de auto scheef van de pomp af.

Heb ooit gelezen dat er uiteindelijk 64 - 65 L. in de brandstoftank past van de Logan en Sandero (benzine en diesel).

Voor de mensen die het niet geloven, ik heb de tankbon nog liggen.

Voor het laatste beetje moet je veel geduld hebben, en (heb ik laten vertellen) om te voorkomen dat de tank overstroomt kun je dit beter alleen doen wanneer je de eerste liter direct weer uit de tank rijdt (i.v.m. ontluchting en uitzetten/ krimpen i.v.m. temperatuursverschillen).