Tanken

• HenkM

Je kunt natuurlijk ook de banden links leeg laten lopen (je kunt ze dan na het tanken bij dat tankstation gewoon weer oppompen). X(

• verkaely

Tank elke week 40 liter en dit is goed voor 730 km. Waarom meer in een tank proppen auto wordt zwaarder verbruik hoger. In de auto sport wereld is het normaal om het gewicht te verlagen zodat men sneller is. Hoe lichter hoe verder hoe zwaarder hoe vermoeider men wordt.

• henk

ik heb weet niet beter dat er een 50 liter tank zowel de logan sandero in zit.

• harry

Dat is waar Henk, volgens de opgave van de fabriekant.

Maar de brandstoftank van de Logan en Sandero heeft een soort banaanvorm en een vrij grote vulpijp, waardoor er veel meer in past als opgegeven!

Die extra liters krijg je er alleen in als je met veel geduld aftankt, er past na het automatisch afslaan nog een litertje of 10 in!

• henk

ik heb mijn de tank van mijn sandero leeg gereden. er ging vijftig liter brandstof in .volgens de boordcomputer kon ik nog tachtig km rijden .volgens mei was tie nog niet helemaal vol.

• loek

klopt, normaal bij de errste klik gestopt, ( reservelampje tank is net aangegaan ) Deze week hetzelfde verhaal, met moeite 8 liter er meer ingepropt, en ik geloof dat er nog meer inkon. Nu bij reserve lampje aan, 56 liter.O ja, het gaat hier om een stepway 1.6 MPI 90 PK

• henk

of het een stepway ,of sandero 1.6 gaad. het zijn beide het de zelfde auto,s. ze hebben allemaal de zelfde tank in houd

• Uulke CarleyWassenaar (Uul)

Zeg GJ Geert-Jan of zo iets. Hou eens op met iedereen die een foutje maakt te corrigeren. Je lijkt JP wel.

UCW.(td)

• Sandinista

Ik schrok me laatst dood toen ik eens in Papendrecht tankte, 10 liter meer getankt dan ik verwachte voordat het vulpistool afsloeg. Daarna erg lang op die tank gereden. Het hangt dus van vulpistool af hoe snel het afslaat. Ik vind de benzinemeter streepjes wel erg handig; eerste streepje uit na 150-300 km, hangt ervan af of ik tijd neem om de laatste 10 liter erbij te druppelen, en daarna iedere 70 km een streepje eraf. Nog niet geprobeerd hoe lang ik door kan rijden na het laatste streepje.

• henk

ik rijd op vijftig lieter 700 km.wat ik vernomen heb.gaat er ruim 60 lieter in de tank. dan zou je dus zo,n 800 km . kunnen rijden. bij de volgen de tank beurt. ga ik dat uit broberen