Vraag me dan wel af over welke club jij het hebt, want we waren toch echt de eersten die naar de Kamer van Koophandel gingen om ons in te schrijven!
Dat gebeurt blijkbaar vrij kleinschalig, want het was mij in ieder geval niet bekend…
Natuurlijk is het ontzettend leuk om gezellig bij elkaar samen te komen, maar door middel van het officieel inschrijven van de club, zoals nu gebeurd is, waarborgen we wel het voortbestaan van dit soort samenkomsten. Ook voorkomen we scheve gezichten doordat iemand wellicht voor zo'n samenkomst een bijdrage in de kosten van 25 euro per persoon vraagt, en er maar 10 euro per persoon wordt opgemaakt. Een vereniging biedt alle leden inspraak via een ledenvergadering, en ook inzage in de financiële stukken!
Verder willen we natuurlijk als vereniging ook wat aan leden kunnen bieden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verkrijgen van korting op bijvoorbeeld een autoverzekering. Een verzekeringsmaatschappij zal je nooit serieus nemen als je korting vraagt omdat “je een paar vrienden hebt die in dezelfde auto rijden”, maar wél wanneer je zegt dat je een bij notariële akte opgerichte en bij de Kamer van Koophandel ingeschreven vereniging bent met (ik noem maar wat) 500 leden. Bekijk bijvoorbeeld eens onze statuten, waar het volgende in staat:
"Het doel van de vereniging is het ontwikkelen en bevorderen van contacten tussen Dacia rijders en het promoten van dit automerk.
Zij tracht dit doel onder meer te bereiken door het organiseren van een of meerdere meetings per jaar, het onderhouden van een verenigingswebsite en het trachten te verkrijgen van voordeel voor leden."
Groeten,
Mike
Dacia Club Nederland
Een club leuk , een leden vergadering ook leuk, maar de leden zitten verspreid over het hele land waar ga je dan die vergadering houden?????????
Leuke dingen doen dat werd al gedaan door zeer vast houdende Dacia rijders
En Nederland verkeerd nog in crissis of krabbeld er net uit .
Wat ben je eigenlijk met de club van plan hoeveel keer per jaar ga je wat doen waar komt men bij een wat gebeurd er met het contributie geld waar word dat aan besteed .Ik vind dat je de mensen meer van je plannen moet laten weten voordat je ze gaat vragen om lid te worden.
OJA EN WAAROM HAPT DACIA NEDERLAND NU WEL TOE MET DE TOEZEGGING DE CLUB TE STEUNEN EN TOEN MET G.. NIET EEN BEETJE ASO NOU IK BLIJF BIJ DE BESTE DACIA SITE OPRICHTER DIE ER WAS ZONDER HEM GEEN DACIA .SNAP JE .
Beste cornelis,
Wij zijn nog druk bezig om die plannen te maken. Zoals je jezelf ook wel kunt indenken, is het allemaal niet in een weekje geregeld. Hier gaan al maanden van voorbereiding aan vooraf.
Het contributiegeld wordt in eerste instantie gebruikt om de kosten af te betalen. Wij hebben kosten gemaakt voor de notaris, inschrijving Kamer van Koophandel, er moeten clubpassen komen, etc. Zodra we daar uit zijn, gaan we dat geld voor leuke dingen gebruiken voor onze leden. Als je specifieke vragen hebt, dan kun je altijd contact met ons opnemen (info@daciaclubnederland.nl) en dan zullen we je vragen beantwoorden.
Dat wij nu wel de steun krijgen van Dacia Nederland, en Ger niet, dat is heel logisch: Ger wilde er geen officiële club van maken. Dat zijn site toen gestopt is is heel jammer, maar doordat wij nu een club hebben opgericht waarborgen we wél de continuïteit van de website!
Groeten,
Mike
Dacia Club Nederland
Beste Cornelis,
De organisatoren van de DACIA-club zijn niet het enige automerk dat voor zijn aanhangers een landelijk orgaan in het leven hebben geroepen. In het verre verleden, en waarschijnlijk zijn dit de aanstichters van deze landelijke clubs, hebben motorrijders deze initiatieven al ontplooid. Denk hierbij aan Harley-rijders, later de GoldWingClub Nederland. Op autogebied is dat Volkswagen met de Golf GTI-club en en zo kan ik er waarschijnlijk legio noemen. Ook deze landelijke clubs hebben veel aanhangers die op de algemene ledenvergaderingen niet altijd aanwezig zullen zijn, maar wel hun betrokkenheid en steun tonen.
Dat Ger met zijn ideeen Dacia Nederland op dat moment niet mee kreeg is jammer. Maar ook Dacia Nederland is een lerende en groeiende organisatie (hoop ik) en voortschrijdend inzicht zal hun positie ten aanzien van de Dacia-minnend publiek gewijzigd hebben. Hierbij ga ik uit van de positieve blik op zaken, het glas is tenslotte halfvol.
Ik waardeer dit initiatief ten zeerste en hoop dat de diverse websites (en hiermee groepen aanhangers) die inmiddels actief zijn zich op een positieve manier aansluiten, de krachten bundelen en elkaar de ruimte geven om de actualiteit en nieuwswaarde bekend te stellen.
Mike en de andere initiatiefnemers heel veel succes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?