levertijd duster

• ger 52

Op 22 april, niet eerder, zal de Duster bij vrijwel alle Renaultdealers worden gelanceerd. Inmiddels zijn al 900 proefritten aangevraagd en men verwacht een zeer grote belangstelling. AQlle berichten ten spijt, waar mensen zeggen de auto al te hebben besteld, even uit de droom helpen. De Duster staat nog niet in het ordersysteem, en wordt als zodanig nog niet besteld bij de fabriek. Dealers die wel noteren, doen dit op een “ eigen” modelaankoop en bewaren de opdrachten totdat deze bij Renault kunnen worden verwerkt. Levertijden: totaal onbekend. Bij de introductie van de Sandero liep deze op tot zeven maanden. Voor de aktieaanbieding stelt Renaul wel dat deze uiterlijk 30 september op kenteken moet staan. Het kan dus nog een lange wachttijd worden.

• Lien78

Da's toch iets héél anders dan wat ik begrepen heb van ‘mijn’ dealer, hoor. ;) En ik ga ervan uit dat die niet tegen me zitten te jokken…

• ger 52

Lien,

Kijk via de Dacia site de leveringsvoorwaarden op na. De Duster zit nog steeds niet in de computer van de dealers (informatie van vandaag) Tuurlijk zal men de bestelling noteren, stel dat je plotseling een andere auto zou kopen, dan missen ze een klant.Het gaat niet over jokken, maar simpelweg de feiten. Jullie bestelling gaat, zodra mogelijk de planning in, maar niemand durft je schriftelijk te bevestigen wanneer de uiterste leveringsdatum is.Het zijn allemaal vage verhalen. Maar daarom geen treurnis. Ik koop er ook een, met een 2.9% financiering en wacht ook niet op een proefrit. Heb de Duster “ gevoeld” en dat was prima. Volgens mijn offerte gaat de Laureate 20.0000 kosten, inclusies LPG, trekhaak, metallic lak en afleveringskosten. Geen flauwekul als dure waxoil behandelingen. Ik zet er zelf een veel betere radio in. Keep in touch, kijken wie de eerste wordt!!!!

• henk

dat is verkoop techniek

• peTer

Je bent lekker aan het paniek zaaien ger52…haha…en henk doet er nog een schepje bovenop.

Lien78…verstandige keuze. Je bent één van de eerste die hem besteld heeft…dus je krijgt hem ook als één van de eerste klanten. Gewoon even geduld hebben en af en toe contact zoeken met je dealer.

En uiteraard tijdens de intro van 22 april komen kijken….gezellig.

Gewoon even geduld hebben..dan wordt alles vanzelf duidelijk. En idd gewoon bestellen dat ding! Ik heb hem ook mogen zien…zoals te lezen op daciast…hij is supergaaf.

Groet, peTer

• ger 52

Paniek? voor een auto die bijna 40.000 oude guldens kost? Nee toch, nergens voor nodig. Maar ik heb wel dingen aangegeven waar je echt rekening mee moet houden.Lien de eerste duster rijder? Ik mischien de tweede. Maar ik sta lang genoeg in de klei om niet alles als zoete koek aan te nemen. (ik kom namelijk uit de branche waarin veel vrachtauto's omgaan). Prijs kwaliteit gezien wordt het een toppertje.

• henk

af wachten dat je niet een kat in de zak koop

• GJ

Het zijn en blijven autoverkopers. Daciaverkopers zijn echt geen heiligen.

• HenkM

“Dust in the Wind”, weer lekker genuanceerd hoor…….

• Opa rené

peTer Schreef:

——————————————————-

> Je bent lekker aan het paniek zaaien

> ger52…haha…en henk doet er nog een schepje

> bovenop.

Dat is geen paniek zaaien, maar de realiteit.

> Lien78…verstandige keuze. Je bent één van de

> eerste die hem besteld heeft…dus je krijgt hem

> ook als één van de eerste klanten.

Precies, maar dan wel gelijk met al die andere klanten.

> Gewoon even

> geduld hebben en af en toe contact zoeken met je

> dealer.

Om te horen dat hij niet op de afgesproken (eerste contract datum) geleverd zal gaan worden.

> En uiteraard tijdens de intro van 22 april komen

> kijken….gezellig.

> Gewoon even geduld hebben..dan wordt alles vanzelf

> duidelijk.

Geef eens een definitie van ‘even’

> En idd gewoon bestellen dat ding! Ik

> heb hem ook mogen zien…zoals te lezen op

> daciast…hij is supergaaf.

Dit lijkt op verkoop praat. (spam)

> Groet, peTer

Als ik het goed heb bent u Dacia verkoper in Arnhem.

U als verkoper weet natuurlijk meer over aflever datums dan wij klanten.

Maar als klant weet ik inmiddels wel dat u als verkoper op het ‘randje’ auto's verkoop, als het om aflever datum gaat.

Als éérste staat er op het geprinte koopcontract een WAARSCHIJNLIJKE leverdatum, van ongeveer 3/4 maanden.

In de afgelopen jaren is gebleken dat Dacia hier niet aan kan voldoen. (geen paniek zaaien maar een feit)

In de Bovag regels staat als deze leverdatum niet haalbaar is, de dealer dit schriftelijk op tijd moet melden aan de klant.

Door dit te doen kan de klant niet afzien van de koop zonder kosten.

En verder word volgens de Bovag regels de leverdatum legaal met een maand verlengt.(3/4 word dan 4/5 maanden)

Dit is waar u veelvuldig gebruik van maakt, maar uiteraard niet meld aan de klant als hij de auto komt kopen.

U loopt dan een grote kans dat de klant naar een ander gaat om een auto te kopen.

Ga hier dan ook niet de niets wetende verkoper uithangen s.v.p. maar wees gewoon eerlijk.

Ik begrijp dat voor u alleen de aantallen van verkoop telt, maar er is meer dan een einde jaar bonus in het leven.

René