Achterbumperbescherming

• Boogie

Hoi

Heb sinds kort een Dacia Logan mcv,nu heb ik ook 2 honden en ik zou het zonde vinden als die

de achterbumper zouden bekrassen met hun nagels tijdens het in en uitstappen.

Weet iemand hiervoor een goede oplossing ?

m.v.g.

Boogie

• Ger

Henk,

Niet weer leuk doen, straks kom je met een hoogwerker aanzetten.

Heb ook een hond, maar ik leg altijd een oude plaid over de achterbumper. Dan beschadigen de honden de lak niet bij het in- en uitstappen. De honden moeten wel gediciplineerd zijn, want op het moment dat de auto dreigt op te gaan beginnen veel honden al ongerust te worden. Er bestaan ook van die kleefstrips, op maat te knippen en kunnen een deel afschermen van de bumper, maar mooi is anders.

• Arno vd Veer

Zo'n twee jaar geleden hb ik deze vraag ook gesteld, hoewel ik de phase II mooier vind ben ik blij met mijn “oude”model. Zwarte kunstof bumpers die ook beschadigd raakt door het in en uitspringen van onze hond. Inderdaad een deken uitklappen over de bumper is het enige. Er zijn speciale matten te koop van rubber die net als een deken dienst doen maar mijn hond is te ongeduldig en te enthousiast bij in- en uitspringen dat ik de tijd niet heb om maar iets over de bumper te leggen. Na verloop van tijd maar voor lief genomen dat de (gelukkig nog zwarte kunstof ) bumper er niet mooier op wordt.

Een weerbestendig plakplastic er netjes overheen aanbrengen zou de oplossing zijn, maar waar wordt dat verkocht? En hoelang blijft dat mooi zitten??

• RichardMCV

Als je op ebay gaat zoeken dan zijn er meerdere aanbieders van dergelijke materialen. Uiteraard prijzen zij hun waar al de beste aan maar het zal gewoon proberen worden vrees ik….

groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Ronald-2008

Volgens mij moet er ergens nog een draadje te vinden zijn dat gaat over dorpelbescherming.

Daar wordt gewag gemaakt van doorzichtige folie (die professionele auto-beplakkers gebruiken) die gebruikt kan worden om te voorkomen dat de kinderen bij het uitstappen vanaf zitrij 3 de dorpels bij de achterportieren beschadigen.

Waarschijnlijk zou die oplossing ook gebruikt kunnen worden voor de achterbumper.

Give it a try, en probeer 't draadje te vinden.

• Herke & Brigit

Dat draadje zal wat lastig te vinden zijn, maar het linkje kan ik natuurlijk wel geven: http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=454834&tbl_archief=0#454834

Overigens vindt je al dat soort dingen in de Dacia Vraagbaak: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=767481#473107

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Adriaan

Beste allemaal,

Het is jammer dat DACIA zo'n optie nog niet aanbiedt voor een € 50. De importeur, of dealer, zou er bepaald niet slechter van worden en het is een artikel dat door velen aangeschaft zou worden als accessoire als het tenminste op een accessoirelijst zou staan. DACIA lijkt me geen merk dat hoogdravende artikelen als dure navigatiesystemen als optie heeft, maar zoiets banaals als een bumperbeschermingsstrip: regel dat als importeur gewoon!!

• dacia-grunn

Boogie Schreef:

——————————————————-

> Hoi

> Heb sinds kort een Dacia Logan mcv,nu heb ik ook 2

> honden en ik zou het zonde vinden als die

> de achterbumper zouden bekrassen met hun nagels

> tijdens het in en uitstappen.

> Weet iemand hiervoor een goede oplossing ?

> m.v.g.

> Boogie

He Boogie

bij mijn mcv is dit gebeurd door sign up in groningen

hij heeft hier een extra krasvaste folie voor gebruikt

kosten weet ik niet is een bedrijfs relatie factuur komt nog steeds niet

http://sign-up.nl/

Dacia-grunn

• Jubbels

Ik zag op een duits forum edelstaalstrippen staan.

Te krijgen voor allevier de deuren en en achterbumper. Zelfs een aangepaste gril.

Tekst op de strippen mag jezelf bedenken.

kijk hier eens: edelstahl

• Mark

Hier ook 2 honden en een baasje dat zijn achterbumper van zijn mcv tot op heden krasvrij heeft kunnen houden door er steeds een doek over te leggen. Ik heb wel het voordeel dat ik een hondenbench gebruikt, dus als ik de achterdeuren open doe heb ik alle tijd om deze doek te leggen.