hoe rijdt een stepway?

• antoon

Ik lees van alles maar nergens kan ik lezen of het rijden met een stepway ook echt bevalt?

Ik ben daar erg benieuwd naar daar ik er ook eentje gekocht heb maar het nog erg lang duurt voor hij geleverd wordt. Graag reaktie

• LED-Lightning

Ik ben zelf in het bezit van een Stepway 1.6 MPI en vind dat deze prima rijdt! Voorheen heb ik in een Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI gereden.

Voordelen (vind ik dan):

- Prettige motor

- Voor deze klasse een ruime kofferbak

- Lekker hoge zit en instap

- Heerlijke auto in de stad, maar ook prima voor langere ritten

- Prima wegligging en totaal geen moeite met vervelende verkeersdrempels

- Veel bekijks, mensen vinden het een leuke auto over het algemeen en je ziet 'm nog niet zo veel

- Voelt zeer degelijk aan

Minpunten:

- Stoel/stuur is niet in hoogte verstelbaar waardoor ik met m'n 1 meter 84 de wijzerplaten niet altijd even goed kan zien aan de bovenzijde

- Achteruitkijkspiegel trilt wat bij hoge snelheid (120 km/h), dit had ik ook met de testrit in een gewone Sandero

- Niet super zuinig, maar met een niet al te zware voet krijg je toch nog aardige resultaten

• henk

het is gewoon een opgedofde. sandero voor een paar duizend uro. kan zou ik een daciasandero lauriate 1.6 kooppen dit is veel complete

• marcomcv

In de richting waarin je hem stuurt (:P)

sry , ik kon het niet laten.

Maar ik ga wel akkoord met henk , voor minder geld heb je een beter uitgeruste sandero.

Maar natuurlijk , als je de stepway mooier vind , tja

Alhoewel , een sandero in wit of zwart met wat mooie velgjes kan hier wel aan tippen.

of deze serie http://www.dacia.nl/dacia-gamma/sandero/sandero-sl-blackline/

ieder zijn ding natuurlijk.

• Harrie Jansma

Je hebt er 1 gekocht, maar niet eerst een testrit gemaakt? :S

Dan heb je wel erg veel vertrouwen dat het goed zal zijn!

Als ik een auto koop, wil ik altijd eerst weten hoe een auto zit, rijdt en voelt,

voordat ik tot aanschaf over ga.

• LED-Lightning

Ik heb zelf de Stepway zelfs ongezien gekocht (wel gezien op websites, in folders, etc.), maar heb wel eerst een testrit gemaakt in een gewone Sandero met een 1.6 MPI motor

• GJ

Ik vond de vraag ook al een beetje vaag. Zeker voor zo'n auto als een stepway zou je verwachten dat iemand een proefrit maakt. Ik kan me nog wel voorstellen dat iemand een Sandero zonder proefrit durft te bestellen, enkel en alleen vanwege de prijs. Ik heb ooit een Daihatsu Cuore besteld voor mijn moeder omdat ze maar 7000 euro wilde uitgeven aan een auto, maar geen zin had in weer een oude auto met allerlei onverwachte kosten. Dan is de keus makkelijk en is een proefrit niet nodig.

• johan

Ik heb een Stepway 1.5 dci (75pk) en hij rijdt heerlijk, had eerst een toyota rav 4. (128pk)

Had toen ik hem besteld heb wel mijn twijfels, maar nu ik er mee rij valt het reuze mee.

De stepway trekt wel niet zo snel op maar met alle snelheidsbeperkingen valt het wel mee en op de snelweg kan ik vlot mee met het andere verkeer.

De stepway heeft zelfs meer trekkracht met een aanhanger er achter als mijn vorige auto

Het verbruik ligt rond de 5,2 L of 1 op19,2 heb al 3500km gereden

Al met al een prima auto

• ANTOON

Ik heb wel in een sandero een testrit gemaakt met volgens de verkoper precies de zelfde motor en onderstel.

O,ja eenieder bedankt voor zijn reaktie

• ger 52

Antoon,

Maak gerust een proefrit, met de auto is niets mis, maar wacht ook nog even tot na na 22 april. Ik kan niet in de portemonnee kijken, maar voor een paar centen meer heb je een Duster, met een te verwachten veel hogere restwaarde. De Stepway is, zoals ook blijkt volgens je info, een opgepimte Sandero, hoog op de wielen met wat plastic rondom om het gevoel van een SUV te geven. De Duster is echt ontwikkeld als vierwiel aangedreven auto maar zal als tweewiel aangedreven hier geen gek figuur gaan slaan. Je koopt dan echt een klasse beter en de auto heeft een veel beter smoelwerk en wordt verheven van het B naar het A segment.