Gps ... TomTom, Mio, Garmin, ... of ...

• kees

Ik weet niet wat er met die navigatie is maar alle leveransiers werken met tele-atlas de leverancier van de kaarten is nu in handen van tomtom het gaat nu om de aplicatie,s die het apparaat gebruikt en je sat-verbinding.

Het gaat dus niet om het apparaat maar puur de software.

• Avaka

Zelf heb ik nu een jaar of 3 een TomTom One 2e editie. Zo een met een los SD kaartje. Perfect compact apparaatje. Toen relatief duur. Nu kost de eenvoudigste TT naar verhouding bijna niks. Het grote voordeel van een TT is de uitstekende ondersteuning. TT staat momenteel onder druk door alle ‘gratis’ alternatieven zoals navigatie op je telefoon. Ik hoop dat TT nog heel lang blijft bestaan.

Mark, heb je TT al eens benaderd met je problemen? Het is natuurlijk vrij belachelijk dat een apparaat van 2 jaar oud het niet meer doet. TT biedt een goede service en als je ze op een normale manier benadert kan je een boel bereiken.

• Mark

Neen, ik zie het nut er niet van in om ze te contacteren omdat ik omwille van een verhuis m'n aankoopfactuur (garantiebewijs) ben kwijtgespeeld.

Ik heb geen bewijs meer van garantie, dus zijn ze ook tot niets verplicht. Ik kan evengoed dit toestel meer dan 2 jaar geleden gekocht hebben als 4 maand geleden.

• Avaka

Je kunt gewoon de helpdesk bellen of mailen. Ze zullen je helpen. Waarschijnlijk is je TT fysiek niet stuk. Hij doet het immers eerst gewoon goed. Het is goed mogelijk dat een upgrade of een herinstallatie van je firmware (basis software van het apparaat zelf) je probleem oplost. Jouw klacht komt wel vaker voor.

• Jubbels

Avaka Schreef:

——————————————————-

> Je kunt gewoon de helpdesk bellen of mailen. Ze

> zullen je helpen. Waarschijnlijk is je TT fysiek

> niet stuk. Hij doet het immers eerst gewoon goed.

> Het is goed mogelijk dat een upgrade of een

> herinstallatie van je firmware (basis software van

> het apparaat zelf) je probleem oplost. Jouw klacht

> komt wel vaker voor.

En meestal is gewoon via Tomtomhome op te lossen…………….

• B@TO

@Mark

Ik ben in het bezit van een NAVIGON, 2210 destijds gekocht voor net iets boven de honderd euro, zit wel alles op en aan zoals kaarten Europa, TMC, realetie view, rijbaan begeleiding etc waar je bij andere dik voor moet betalen. Tevens zat er een vauger bij van 19 euro (normaal ± 99 euro) waarmee je 2 jaar updates van kaarten kunt downloaden. Deze komen elk kwartaal nieuw uit. Dit is mijn 3e navigatie systeem tot nu toe , ze hebben allemaal wel hun eigenaardigheden wat betreft routes aangeven, zeker daar waar je de weg al weet ( begin v/d reis in eigen omgeving) waar jij dan anders had gereden. Maar daar waar je niet bekend bent weet je niet beter.dat er dan een snellere route binnen door is, maar hoe dan ook hij brengt je op de plaats van bestemming of dat nu links of rechts om is het werkt. Het geeft mij een rustiger gevoel als ik ergens naar toe moet waar ik niet bekend ben.

Hier linkje van Navigon site http://www.navigon.com/portal/nl/index.html

Bij Dixons nu een aanbieding van de Navigon 2410 met gratis 2 jaar kaart updates

Succes met zoeken

Gr BATO

• kees

Gewoon TT home instalere of als je dat al hebt even de TT aansluiten een upgraden naar een nieuwe versie updaten.

• Mark L.

Hoi naamgenoot,

Heb éérst een gps gehad van een onbekend merk, op het traag opstarten na werkte dit wel goed. Het minpuntje aan dit toestel was de beperkte functies en was het niet mogelijk om deze via de computer bij te werken. Omdat de jaartjes begonnen te wegen op de juistheid van de kaart gegevens overgeschakeld naar een TomTom. Bij de éérste poging om deze bij te werken via de computer deze om zeep geholpen, het lukte niet meer om het toestel aan de praat gekregen dus opnieuw een TomTom aangeschaft. Bij werken via de computer die ik niet meer, maar na 2 jaar kloppen de kaartgevens nog voor 99%. Ik vind de TomTom zeer gemakelijk in gebruik, tevens een degelijk toestel dat niet rap de draad kwijt geraakt.

• Mark

Wat dacht je dat ik reeds gedaan heb?

Eerst terug naar fabrieksinstellingen, geen effect.

Update, geen effect.

Navcore opnieuw geinstalleerd, geen effect.

Wat kan een mens nog meer doen behalve het ding van hoogste verdiep afgooien?

• kees

Onderop de tomtom zit een heel klein knopje waarmee je de tomtom kan resetten maar dit zal je ook al eens gedaan hebben.

en heb je een backup gemaakt, verwijder de nieuwe versie en zet dan de backup er op ,maar ook al gedaan denk ik.