beste
Hier na 1 jaar ,30.000 km met een MCV 85pk diesel.(wel met electische ruiten en airco)
Zoals gezegd is het niet leuk om elke 10.000 km naar de garage te gaan.
Maar op 10.000 en 30.000 km moet er eigenlijk niets gebeuren , dit is enkel voor nazicht.(dus bijna geen kosten)
Op die manier hou je contact met de garage en worden de banden , remmen en vloeistoffen toch nog eens nagekeken.
Met de verlengde garantie van 5 jaar of 120.000 km ben je trouwens verzekerd dat er de eerste 120.000 km geen onverwachte kosten kunnen opduiken.
Dit in combinatie met de lage verzekering (lage nieuwprijs) en lage belasting (kleine motor) geeft een grote besparing ten opzichte van andere merken.
zelfs de banden zijn goedkoop (laag vermogen–>lage snelheidsindex) .
Ik heb zelf ,voor de winter, 4 winterbanden aangeschaft.Hierdoor gaan mijn zomerbanden natuurlijk ook langer mee.
10.000 km per jaar op winterbanden / 20.000 km per jaar op zomerbanden.
En aangezien er continental ecocontacts standaard onderliggen moet ik normaal gezien de eerste 3 jaar geen banden meer wisselen.
En zo zijn er verschillende dingen waardoor een dacia goedkoper is voor de consument.
En zoals gezegd zit het met de betrouwbaarheid heel goed .
Er zijn al verschillende 100.000 km testen uitgevoerd met heel positieve resultaten;
De enige klachten die ik al gehoord heb van daciarijders zijn dat sommige rijders niet akkoord gaan met bepaalde beslissingen van Dacia.
Zoals de lengte van de zit van de stoelen (voor de een te kort , voor de ander te lang)
Of de verdeling van de ventilatie ( niet genoeg verwarming voor de bestuurder?)
Maar ik heb nog niemand horen klagen over terugkerende defecten bij dacia diesels.
Ikzelf ben zeer tevreden , het zou fijn zijn als dacia de optie van een langere 6e versnelling zou aanbieden (dit zou het verbruik op de autosnelweg ten goede komen en dus de co-uitstoot).
Maar de zoals gezegd is mijn algemene indruk zeer positief van onze MCV.
En de basis luxe zoals electrische ruiten moet je echt niet laten om de betrouwbaarheid.
Deze zijn gebouwd volgens grondig geteste principes die al jaren hun betrouwbaarheid bewezen hebben.
Nu ga ik wel kijken hoeveel kilometers ik er uit kan halen zonder teveel kosten ; persoonlijk hoop ik op 10 jaaar rijplezier en 300.000 km.
Mits het juiste onderhoud en een normale rijstijl moet dit mogelijk zijn , dit zien we dan wel
mvgr
Marco