Zelfdenkend gaspedaal Sandero.

• geer

Is lees uitsluitend negatieve berichten. Zijn er ook berijders van de Sandero die deze klacht niet hebben. Zo nee, is het dan wel verstandig om een nieuwe Sandero aan te schaffen. Gaarne reactie hierop.

• Uul.Carley Wassenaar

Beste Geer,

Mijn Sandero 1.2 Laureate van Aug:2009 rijdt als een Rolls, geen enkel probleem met de pedalen. Wel even wennen de eerste paar dagen, is toch anders dan een Mazda 323 van 20 jaar oud. Dus……een tevreden Dacia fan.

• Allanoon

Ik was in mijn bij 15 jaar oude Toyotaatje Starlet met automaat gewend “weg te spuiten” vooral in het stadsverkeer.

Rijdt sinds augustus 2009 in de Sandero 1.2, ambience en had vooral in het begin moeite met met dit type.

Juist het aanvoelen bij gas geven van de auto bij het wegrijden en het vooral ook de het in het begin stugge schakelen van de versnelling.

Huppelend en stuiterend weg rijden, en een afgeslagen motor waren, vooral in deze beginfase van mijn Dacia avontuur waren geen uitzondering.

Nu ben ik vele kilometers verder en heb geleerd heel gedoseerd gas te geven bij weg rijden vanuit stilstand.

Ik moet bekennen, dat dit het probleem van het zelfdenkend gaspedaal niet helemaal heeft opgelost, maar echt problemen heb ik er niet meer mee.

Mijn rijstijl heb ik dus wel aangepast, en het nieuwe rijden is mij niet vreemd meer. :D

Eenmaal in beweging en ook, maar ook accelererend bij inhalen, reageert de motor zoals het hoort, zonder enkele hapering.

Kortom ik ben eigenlijk best heel tevreden met mijn Sandero en zal er nog vele jaren van genieten.

• Sandinista

Mijn Mazda 323 1.3GLX van 19 jaar oud reed tot 1 feb ook als een Rolls maar toch voor de slooppremie gekozen. Ik ben na twee maanden nog niet gewend aan de koppeling bij wegrijden in 1e versnelling. Ik denk dat het aan de afstelling van de koppeling in combinatie met het motor managementsysteem ligt of een sandero's 1.2 wel of geen last heeft van een vroemvroemvroem wegrij geluid.

• marc

Even een vraagje weet er iemand hoe het gaspedaal precies werkt?

Is dat nog volgens het oude beproefde stramien met een kabel of is het een elektronisch gaspedaal?

• j.buffing

Hallo marc

Het gaspedaal van de sandero 1.2 16v is een elektronisch pedaal.

Daar zit het probleem, want de andere type's met eenkabel hebbendit probleem niet.

groetjes

Jan

• Martijn

Ik heb zelf nergens last van; ben zeer tevreden over mijn Sandero 1.2 van augustus vorig jaar!

• marc

Vermits het om een electronisch pedaal gaat denk ik dat zoiets vrij eenvoudig kan opgelost worden.

Ik heb de laatste tijd veel gelezen over chiptuning en als je ziet welk een vermogenwinst daarmee gehaald wordt en de wagens bovendien nog zuiniger worden ook denk ik dat daarin een oplossing ligt voor jullie probleem.

Misschien eens voorstellen aan de dealer of dacia nl van dat eens te overwegen en een auto met het probleem door een deftige onafhankelijke chiptuner te laten behandelen.