De reactie valt mij erg tegen,op de vraag van 31/3 j.l of de klachten van o.a het gaspedaal en andere mankementen een reden is om GEEN Sandero te kopen?Nogmaals jullie mening.
Beste Geer,
Graag wil ik reageren op je oproep, alleen ik heb geen ervaring met de 1.2 16 klepper motor omdat ik in een Sandero rijdt met de 1.6 motor.
Dus over mijn beleving van de 1.2 motor kan ik je niets vertellen, wel wil ik kwijt dat de 1.6 motor vaak wordt bestempeld als onzuinig.
Momenteel staat het gemiddeld verbruik van mijn 1.6 op 6.9 a 7.0 liter per 100 km, dit is dus 1 op 14.3 en 1 op 14.5.
Vind je dit onzuinig? Ik niet! Voordeel daarbij is dat een 1.6 vloeiend wegrijdt en je minder toeren maakt dan een 1.2 motor.
Onlangs heb ik het Autoweek jaarboek gelezen, als je daar de opgave fabrieksverbruikcijfers vergelijkt met de praktijk dan schrik je echt wel.
Voorbeelden van 1 op 18 fabriekverbruikcijfers en 1 op 13 praktijk kun je zo tegenkomen! Nu wil ik niet suggereren dat dit bij de 1.2 Daciamotor ook het geval is, maar je wel er even op attenderen dat die mooie papiercijfertjes bij lange niet kloppen bij de meeste merken.
Hoe mijn Sandero verder bevalt kan ik je antwoorden : voor het aanschafbedrag een prima keuze.
Hallo Geer
Ook wij hebben een Sandero 1.2 16v besteld, maar deze komt pas rond week 21.
Momenteel rijden wij al bijna 3 jaar in een MCV 1.6 16v, maar door de veranderde familieomstandigheden (kinderen de deur uit) gaan wij over op een kleinere auto.
Wij hebben uitgebreid met deze Sandero gereden en niets bijzonders gemerkt.
Bij 120 Km. per uur draait deze motor ongeveer 3700 toeren maar dat doet onze MCV ook, maar hij lijkt iets meer lawaai te maken dan de MCV.
Onze MCV verbruikt vanaf het begin ongeveer 1 op 13 (gemeten over bijna 50000 km.) dit is ook wat de fabriek ongeveer opgeeft.
Naast de MCV rijden wij ook een Twingo automaat met de bekende 1.2 16v motor.
Deze Twingo zit op een gemiddeld verbruik van rond de 1 op 17.3. (gemeten over ruim 20000 Km.)