Enquete alle Sandero 1.2 rijders

  • Sandinista

    Er lopen heel wat draadjes over het vroemvroem geluid of het zelfdenkend gaspedaal. Ik denk dat we als groep sterker staan naar Dacia Nederland dus tijd voor een enquete ter inventarisatie. Ook enkele vragen om andere zaken uit te sluiten en te onderzoeken of iedere dealer ermee bekend is (VKV Rotterdam noord zegt van niet). De klacht komt erop neer dat : Bij optrekken in eerste versnelling of achteruit moet je het gaspedaal en de koppeling goed doseren anders gaat het toerental ongewild fluctueren. Bij rustig optrekken gebeurt dit in mindere mate maar bij iets rustiger optrekken slaat de motor al af.

    Graag iedere Sandero 1.2 bezitter dus ook zonder problemen antwoorden mailen naar : sandero1.2@hotmail.com (met puntje bij 1.2). Enquete graag ook op andere dacia sites en itdelen op Dacia dag.

    Naam ? :

    Email ? :

    Kenteken ? :

    Graag volgende test uitvoeren : Bij 2500 toeren in 5e versnelling gaspedaal hetzelfde houden en koppeling intrappen, naar welk toerental gaat de motor dan ? :

    Schoenmaat (misschien moeilijker koppeling te doseren met grote voeten) ? :

    Vertikale afstand van bovenzijde koppelingpedaal rubber naar de mat in mm ? :

    Zelfdenkend gaspedaal ? : Nooit / Soms / Regelmatig

    —————————————————————————————————————————————–

    Rest van enquete alleen invullen indien soms of regelmatig zelfdenkend gaspedaal :

    Ja, ik heb inderdaad een Sandero 1.2 ? :

    KM stand en aflevermaand + jaar ? :

    Alleen last bij wegrijden eerste versnelling en achteruit ? :

    Klacht van begin af aan aanwezig en geen verandering ? :

    Geen last bij heel precies doseren van gas en koppeling ? :

    Reden om geen Sandero 1.2 te kopen of anderen af te raden ? :

    Naam+ plaats Dacia Dealer ? :

    Klacht gemeld bij dealer ? : Ja / Nee

    Indien Ja : wat is er gedaan of beloofd ? :

  • hans

    goed idee, maar waarom die test bij 2500 toeren ?

  • Sandinista

    Bij mij bij gaspedaal even ver ingetrapt erg groot verschil in toerental tussen belast en onbelast. Bij wegrijden in een is er bij wel of niet aangrijpen van de koppeling ook een behoorlijk verschil in belasting. Wanneer bij Sanderoos zonder zelfdenkend gaspedaal verschil in toerental kleiner is dan kan het dus daar aan liggen.

    Ik weet van mijzelf niet zeker of ik mijn enkel maximaal naar boven heb gebogen bij aangrijpingspunt koppeling. Onbewust dan niet koppeling op laten komen (enkel niet meestrekken ) met gas bijgeven daarom vraag ik ook schoenmaat en afstand vloer-koppelingpedaal om uit te sluiten dat het zelfdenkend gaspedaal (gedeeltelijk) aan bestuurders ligt

  • Uulke CarleyWassenaar (Uul)

    Beste Sandinista,

    Ik rij sinds 1960 en heb in m,n leven al heel wat auto,s versleten van Opel, Mazda,Austin Cambridge, Fiat:? Scaldia…..oftewel Moskvitch een Sovjet tank uit de jaren ,60 van de vorige eeuw, teveel om op te noemen behalve VW en nooit een Golf(td) die zeker niet….

    En nu dus een Dacia Sandero 1.2 van Aug. 2009. De eerste dag was wel even wennen met de pedalen maar mij is verder niets vreemds opgevallen. Hij rijdt als een zonnetje en zelfs als ik met slippers of laarzen rijdt is er niets aan de hand maar………..ik geloof jullie best, heel vervelend en hoop dat Dacia een oplossing weet.

    Maar nogmaals,de mijne schokt niet ,,vroemt niet,,ben dus uiterst tevreden of een bofkont:P

    Succes met je enquete(tu)

    Groet van Uul.

  • Sandinista

    Uulke, ik zag op een ander draadje dat je ook in Rotterdam woont. Mail mij op sandero1.2@hotmail in welke wijk, kunnen we misschien eens in elkaars auto rijden. Groet, Maarten