Sandero 1.2 16V motor met gasproblemen.

• geer

Hoi Daciarijders, ik heb nog een vraagje betreffende zelfdenkend gaspedaal.Zijn deze problemen ook aanwezig als je in de File staat. dwz als je steeds in de 1e versn een stukje op moet trekken en danweer uit stilstand weer op moet trekken.Iemand hier ervaring mee?? Gaarne je bevindingen. Vast bedankt.

• Sandinista

Ik heb nog maar enkele keren in de file gestaan in de 9 weken dat ik Sandero rijd. Weinig last van het zelfdenkend gaspedaal gehad omdat je of van stilstaan naar stapvoets optrekt = te langzaam voor het probleem of de boel rijdt weer een stukje en je al snel naar de 2e versnelling optrekt. In de file heb je ook meestal de tijd om rustig op te trekken en het probleem doet zich vooral voor als je wat vlotter weg wilt rijden. Kan me wel herinneren dat de motor een keer afgeslagen is in de file door te voorzichtig op te trekken.

Ik heb nog niet genoeg response op de enquete over dit onderwerp om te kunnen zeggen hoeveel procent van de 1.2 Sandero's last heeft van een zelfdenkend gaspedaal.

• B@TO

Allen,

Heeft iemand contact met Dacia forums in het buitenland?

Zijn daar ook deze zelfdenkende gaspedaal opgedoken en wat zijn hun bevindingen wat betreft oplossing hiermee.

• LED-Lightning

Even van het mcvjournaal geplukt:

www.sandero-freunde.de/index.php?topic=812.0

• B@TO

@LED-Lightning

Ook onze ooster buren hebben Stotter-Gas maar praten hier over hun eco2 uitvoering , deze sticker zit bij mij ook op de achterruit en neem aan dat het ook om de 1.2 v16 gaat.

Ook hier de discussie en mening verschillen waar het aan kan liggen de ene geeft de koppeling de oorzaak hiervan en een ander schrijft dat het ook in zijn vrij bij het gas geven te horen is.

Maar hier ook nog geen duidelijke oorzaak of oplossing voor het Stotter-Gas.

LED-Lightning eenieder geval bedankt voor het linkje , we staan niet alleen :D

gr BATO