Gasproblemen 1.2 16V Sandero

• geer

Naar aanleiding van alle stotterproblemen ben ik uitgebreid proef wezen rijden. Ik denk dat probleem erg overtrokken wordt. Ik ben naar een stille omgeving gereden en zeker 20 min van uit de 1e versn opgetrokken naar 2e versn en dat wel 50x achtereen.Men moet niet vergeten dat het een lichte motor is . Je moet nl maar plm 5 meter optrekken in 1 en al overschakelen naar 2 . Ik heb dus geen problemen gehad met voem/voem of stotteren. Ook zit je bij +60 km al in zijn 4e versnelling. Dus wat het probleem nou eigenlijk?? Gr Geer

• Willem M

Hoi Geer,

Gauw kopen, deze heeft er dus geen last van :)

Maar tot die conclusie was je natuurlijk zelf ook al gekomen. Als je de gaspedaal-draadjes een beetje hebt gevolgd zie je al snel dat je met één nauwelijks normaal weg kunt rijden terwijl de ander het probleem slechts heel lichtjes of zelfs helemaal niet heeft.

Het probleem heeft ook niets (glas ijs) met de bestuurder te maken want ik heb zelf in een Sandero's 1.2 16V gereden die het probleem niet had en andersom heeft de eigenaar van deze ‘goed werkende’ Sandero het bekende gaspedaalprobleem in mijn auto ervaren. Hij was er verbaasd van.

Dat alles maakt het volgens mij nu juist zo moeilijk om te achterhalen waar het nu precies aan ligt en waarom de oplossing zo lang op zich laat wachten.

Gr,

Willem

• Sandinista

Als ik voorzichtig doe, lukt het me drie van de vier keer om zonder gestotter weg te rijden. Maar het ligt er ook aan of ik mijn linker knie recht onder het stuur hou of een stukje naar links. Moet eens onderzocht worden of Sandero's met verstelbaar stuur en/of lange mensen meer of minder last hebben. Ik begin er trouwens al een beetje aan te wennen om probleemloos meteen in de tweede versnelling weg te rijden. Het eerste verzet is zo kort dat je het eigenlijk alleen op een helling nodig hebt. Trouwens, de derde en vierde versnelling kunnen er ook wel af want de motor is soepel genoeg om van 2 naar 5 te schakelen. Deed ik in mijn 19 jaar oude Mazda 323 trouwens ook als ik een schakelluie dag had. Ik zou wel graag een zesde versnelling willen met zo'n 2500 toeren bij 120km/h.

• hank

dacia dealer in spijkenisse heeft de oplossing, daar is de gratis update al binnen, geen afspraak nodig, klaar terwijl je wacht.

• uul

Precies Geer, ik heb hem nu 1jaar en 16.000km en hij rijdt heerlijk. Inderdaad vlug schakelen en ben menig duurder merk voor en moet je ze zien kijken:(Kgebruik wel wat meer benzine maar ja, daar kies ik zelf voor.

Gr: Uul.

• jack

Begrijp ik dat er nu EINDELIJK een update is bij alle Dacia dealers…………en het vroem vroem vroem NIET meer voor komt en ik gewoon op kan terkken zoals het hoort????

• tuinekster

dacia dealer in spijkenisse heeft geen oplossing zelf gebeld

• Willem M

Nee, helaas de update is er nog (steeds) niet. In een ander draadje heb ik al melding van gemaakt van een brief van Dacia Nederland met de volgende inhoud:

Geachte heer ,

Naar aanleiding van uw schrijven van 8 juni willen wij u even tussentijds informeren.

De software update staat nog steeds gepland in de 2e helft van 2010.

Tot op heden hebben wij tot onze spijt geen nadere gegevens over de exacte termijn.

Wij zullen de dealers informeren zodra de update beschikbaar is, waarna uw Dacia dealer , contact met u zal opnemen om de update uit te voeren.

Met vriendelijke groet,

Oftewel: In de vorige brief werd gesproken over “deze zomer” als tijdstip waarop de update beschikbaar zou zijn maar volgens de inhoud van bovenstaande brief is die termijn nu ineens met zo'n 3 maanden opgerekt.

Willem M.

• tuinekster

ook een mail met de klacht naar radar gestuurd word er in tussen moe van

volgens renault komt de oplossing eind dit jaar

volgens mij komt de oplossing pas als ik hem naar de sloop breng