watssound ws-164b

• Martie

Hallo,

Afgelopen week dheb ik de watssound ws-164b autoradio gekocht voor onzeFiat Panda. Op zich werkt alles prima (geluid is best goed), maar ik zit met een probleem.

In de handleiding wordt netjes vermeld dat de constante 12V en de geschakelde 12V bij sommige auto merken geswitched zijn, Even gechecked, maar dit zat bij onze auto zoals vemeld.

Als ik de voorkeuze zenders installeer worden ze netjes opgeslagen in het geheugen. Als ik het contact omdraai en DIRECT de auto start (voordat de radio aangaat) blijven ze netjes bewaard.

Start ik de auto NADAT de radio inmiddels gestart is, dan wordt deze herstart als gevolg van een korte spanningsdip enverliest deze direct alle voorkeuze zenders. Met een herstart mag toch niet het geheugen gewist worden?

Dit is bijzonder irritant als je toevallig een keer de motor laat afslaan, snel wil herstarten en daarna alle zenders verloren zijn. Alles is 100% reproduceerbaar.

Heeft ieamd ditzelfde probleem ook meegemaakt en een oplossing hiervoor?

Mvg,

Martie

• Avaka

Dit probleem had ik zo nu en dan. 1x In de 2 maanden ofzo. Niet iedereen heeft hier last van. Komt overigens bij meerdere merken autoradio's voor. Ik heb dit opgelost door de constante plus door te verbinden met de schakelende plus. (Uiteraard de geschakelde plus doorgeknipt en het losse deel geïsoleerd). Voordeel: geen uitval meer en je kunt lekker radio luisteren zonder dat de auto op contact moet staan. Handig bij het schoonmaken of knutselen. Nadeel: Je moet de radio handmatig uitzetten maar dat went snel.

• Sandinista

Goeie tip Avaka

Bij mij met draadjes standaard : contact uit dan alle zenders na een tijdje uit het geheugen

Met gele en rode draad verwisseld : bij contact uit zenders meteen uit het geheugen

Gele draad doorgeknipt en stekkerkant van geel aan rood gemaakt : geen geheugenverlies alleen zelf nu steeds de radio aan en uitzetten.

Maar kan het dunne rode draadje (+zekering) van de geschakelde + genoeg stroom aan om de eigenlijke gele voedingsdraad van stroom te voorzien ?

• Avaka

Ja hoor. Geen probleem.

• kees

Er zitten 3 draden aan de iso stekker waarvan 1 plus 1 constant plus en 1 voor de elec antenne kleur onbekend meestal rood plus / geel constant plus / licht blauw puls draadje elec antenne ,

Als je er niet uitkomt kan je de sigaretten aansteker nemen daar zit mestal ook constant plus op.

Anders even met spannings zoeker contact geheel uitzetten en dan kijken waar er nog stroom op staat op de iso stekker komt deze overeen met radio dan ok zo niet ven omdraaien.

En nu graag niks meer over die watsound radio want dit verhaal hoor/horen we al vanaf de introductie van die radio zo,n 2 jaar geleden al.

• LED-Lightning

Nou nou, je kunt de topics over de wattsound toch ook gewoon overslaan… ;)

• siep

ik heb precies het zelfde probleem, en heb ook probleem met mijn bleutooth met mijn n82…paired niet automatisch…heb samsung en andere nokia geprobeert, en dat gaat perfect…n82 nada ;-(