Roestvorming

• kees

Beste Dacia rijders .

Ik wil even onder jullie aandacht brengen dat er bij mijn MCV phase 1 roest begint te vormen onder de dakrubber/ deurrubber , het rubber dat op het dak zit bevestigd.

Graag wil ik van jullie weten of er meerdere zijn die dit geconstateerd hebben en hoe heeft de daeler dit opgelost.

Het is heel makkelijk te zien door het rubber van het dak te verwijderen en het is zo weer terug te plaatsen.

mvg Kees.

• kees

Het rubber loppt van de A stijl naar de achterkant toe.

• oscar54

Heb je hier misschien een foto van ?

Oscar.

• kees

Ik kan er wel een foto van maken maar hoe ik dat hier op moet zetten weet ik niet.

• Gerrit Peels

Je moet je foto ergens op internet zetten b/v http://photobucket.com/

dan kan je de code van je foto copieeren en hier plakken.

• kees

Ik heb een dacia hyves site gemaakt ik zal de foto,s morgen daar op zetten is dat goed .

• erik

Hallo, ik heb dat ook bij mijn phase l versie Mcv, alleen op de punten bij de afronding, komt door de rubber die hier erover heen gaat.

Eerste jaar zelf bijgewerkt, en daarna elk jaar even de rubber geheel verwijderen, even goed schoonmaken tijdens het in de was zetten.

Groetjes

Erik.

• kees

Juist ja dat heb ik ook alleen een vraag ,waarom ben je er niet mee naar de dealer gegaan er zit toch garantie op de lak.

• DerRudy

In het zg rubber zit een metalen strip, aan het uiteinde kan deze metalen strip gaan roesten.

Is dit niet het probleem, dus roestvorming van de metalen strip ipv roestvorming vanuit de lak?.

mgr

Ruud

• kees

Nee er zit roest op de lak en op sommige plekken zelfs is de lak al doorgeroest en het zit in het miden van het voorportier , dus niet aan het uiteinde.

Maar zal foto,s plaatsen op de hyves site van deDaciavrienden hyves.