http://daciavrienden.hyves.nl/ De foto,s van de desbetreffende roest plekken zijn geplaatst
wat heeft dit met onderhoud te maken dit komt omdat het rubber is voorzien van een ijzeren kern , en er hoeft maar een stukje rubber beschadigd te zijn en het gaat roesten .
Maar ik heb begrepen dat er tegenwoordig niet zoveel geschreven mag worden en als er al iemand iets schrijft wordt dit gelijk de kop ingedrukt
Het enigste wat ik vraag of andere mensen dit ook hebben opgemerkt en of de dealer dit netjes heeft opgelost dit is het enigste .
Allen,
Het lijkt erop dat er op dit forum van die type(s)tjes onder meerdere aliassen zijn die hier hun grieven uiten.
Je kent ze wel je komt ze op het werk ook tegen, die thuis onder de duim (td) zitten en zich dan afreageren en hun frustraties op anderen bot te vieren.
Hebben niets anders te doen dan forums af te struinen die ze door te googlen van een bepaald onderwerp tegen komen.
Ik neem niet aan dat dit echte Daciasten zijn , deze reageren niet zo negatief op bepaalde zaken die hier besproken worden.
Een kritisch weerwoord of mening verschil heeft een andere toon aard dan onnozele one liners als antwoord of reactie op vragen en mededelingen op een forum.
Daarom het beste is om hier geen discussie mee aan te gaan en ze links laten liggen zodat ze geen voer voor verdere onzin hebben.
Ik weet de verleiding is soms groot om te reageren , zoals je ziet doe ik het in nu ook maar doe dit in het algemeen en degene die zich voelt aangesproken zullen dan wel op de gebruikelijke manier reageren. ><
Laten we leering trekken uit de gegeven informatie en niet als een bok op een haverzak reageren. Hier schiet niemand iets mee op en het forum is daar ook niet voor lijkt mij.
Als het rubber inderdaad een metalen strip bevat welke door het rubber steekt, dan zullen er zeer waarschijnlijk meer klachten gaan komen. Het rubber zal immers altijd in beweging blijven t.o.v. de metalen bevestigings rand. Dit heeft te maken met rekken en krimpen van verschillende soorten materialen en door warmte wisselingen. Ook de deur open of dicht doen en zelfs tijdens het rijden over slechte wegen en drempels geeft dit beweging. Dus een gewaarschuwd Dacia rijder telt voor twee lijkt mij. Dus kijk zo af en toe even onder je rubbertjes zolang je je nog op garantie kan beroepen.
(tu)
Cornelis,
Inderdaad zouden we het liefst alleen maar goed nieuws willen horen over ons geliefd merk.
Maar nieuwsgierig door jouw bevindingen ben ik mijn MCV maar eens gaan bekijken en helaas moet ik je volmondig gelijk geven. Ook bij mijn MCV Phase I heb ik roest ontdekt onder de deurrubbers.
Ik heb de bevindingen inclusief de foto's die ik gemaakt heb online gezet en deze zijn te vinden op de volgende plek:
bekijk hier de foto's van de roest
Zoals je ziet Cornelis, kan het inderdaad voorkomen dat we iets moeten melden dat minder leuk is. En nee, niet alles wordt “onder het tapijt” geschoven…
Groetjes,
Richard, www.daciamodellen.nl
Ik ben serieus aan het kijken naar een nieuwe Duster, maar van dit soort berichten wordt ik niet vrolijk.
Op een duits forum heeft iemand een proefrit gemaakt in en Duster met slechts 50km! op de teller, en hij heeft deze foto's gemaakt:
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/149/1989/17962617/2010-04-16-15-34-53-4890.jpg
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/149/1989/17962617/2010-04-16-15-34-22-35482.jpg
http://www.motor-talk.de/bilder/dacia-duster-2010-g17962617/2010-04-16-15-34-22-i203330827.html
Ik wordt hier heel huiverig van…..
@Kees,
Bedankt voor de foto, s
Net even de zaak gecontroleerd, mijn MCV is een Fase 1 van april 2008 onder de rubber strip (beiden zijden) geen roest te bekennen.
Alleen een beetje roest aan de zg afgeknipte zijde rubber strip, daar waar de metalen kern zichtbaar is.
Bedankt voor de informatie ik zal de zaak nu goed in de gaten houden.
Mgr.
Ruud
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?