Roestvorming

• Sduster

Hier zie je roest op de kopse kant van de wielophanging (? of hoe heet dat?)

http://www.dacia-logan-club.de/forum/attachments/kaufberatung/2037d1270904055-dacia-duster-dsc00045.jpg

• Avaka

Daar hoort geen roest te zitten. Aan de andere kant kan het daar geen kwaad. Laten bijwerken door de dealer is het devies.

NB: Die roest onder de rubber strip van de deur vind ik wel degelijk een punt van zorg. Zojuist wou ik bij mijn eigen MCV even kijken. Maar die strip zit zo vast dat ik het nu nog niet heb losgehaald.

• HenkM

@ Avaka,

Probeer je hem in de midden los te halen??? Daar zit ie erg vast. Als je aan de achterkant begint gaat het gemakkelijker.

De roest lijkt me een gevalletje van de rubber monteren terwijl de lak niet voldoende is uitgehard, bij mijn MCV wel wat lak beschadigd (geschaafd) maar (nog) geen roest.

De tijd zal het leren. I.i.g. een punt om te blijven controleren.

Of onze MCV deze controle nog lang moet doorstaan is afhankelijk van de inruilprijs op de Duster (:D (natuurlijk weer op LPG :)-D ).

• Jubbels

HenkM Schreef:

——————————————————-

> Of onze MCV deze controle nog lang moet doorstaan

> is afhankelijk van de inruilprijs op de Duster (:D

> (natuurlijk weer op LPG :)-D ).

Zo Henk, boze plannen >:D< ??????????

• HenkM

;)

• henk

ik weet niet. of er oud of nieuw ijzer gebrijk word.om een daas in elkaar tezetten. als er oud ijzer gebrijk word .dan zou die gouwer roesten dan nieuw ijzer. neem ik aan

• LED-Lightning

Leg eens uit, henk, waar haal je die wijsheid vandaan? Daar zou ik met mijn scheikundige achtergrond eens alles van willen weten.

• henk

je heb oud ijzer dat word omgesmolte voor hergebrijk. voor al in oost uropa. worden daar auto,s onder deelen van gemaak. met deze matriaalen. ik ben twintig jaar geleden. in antwerpen geweest waar opel. inelkaar word gezet daar gebrijken ze nieuw staal. dat is het veschil. oud ijzer roest eerde dan nieuw staal daar wil ik mee zeggen dat de produktie in deeze soort landen veel goed kooper is om een auto in elkaar tezetten.kijk maar naar dacia

• GJ

Het heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het land waar het gemaakt wordt. Als Renault een slechtere kwaliteit grondstoffen specificeert (om wat voor reden dan ook), dan kunnen ze dat ook in Frankrijk, Duitsland of waar dan ook laten produceren.

• Karl

Even gekeken maar bij mijn Daas (januari 2008) niets aan het handje (tu)