Bij wie is het gaspedaal probleem opgelost.

• Uulke CarleyWassenaar (Uul)

Beste Ger

Ik begrijp best dat het vervelend is voor sommige 1.2 bezitters maar ik ben geloof ik de enigste die reageerde er GEEN probleem mee te hebben en nu lees ik dat zelfs Maarten er na twee? maanden aan gewent is al moet hij zijn knie naar rechts buigen……? Toen ik mijn Daas ging halen en de verkoper hem naar buiten reedt loeide hij ook ( niet de verkoper )(:P) En ook bij mij loeide hij een paar keer en sloeg ook af, maar na enkele dagen geen enkel probleem meer.

Maar goed Ger, hoop je toch te ontmoeten op de meeting en mij kan je niet missen met m,n Daas met alles er op en aan.

Groetjes en tot ziens.

,,ouwe,,Uul.:)

• GJ

Precies. De reacties van veel mensen zijn makkelijk te voorspellen: “Zie je wel, voor zo weinig geld kan je ook niks verwachten”, of “Het is net een echte Renault, reparateur d'automobile”.

• GJ

Maar zeg nou zelf, het is toch van de gekke dat je een speciale manier van rijden moet aanleren om met dat ding over weg te kunnen? Je moet wel erg van Dacia houden om dit zonder meer te accepteren.

• HenkM

Het al dan niet laten slippen van de koppeling staat natuurlijk los van “oude ******” rijden. Sterker nog, als je snel van de plek wil is het lange en fors laten slippen van de koppeling natuurlijk verkwisting van motor vermogen. Deze wordt namelijk niet op de weg gebracht maar omgezet in warmte op de koppelingsplaten.

Zelf heb ik eigenlijk geen last van het fenomeen als ik in de 1.2 16V rij maar ik kan me voorstellen dat mensen er zich aan gaan ergeren.

• ger 52

Henk M, os het rijden in een Sandero met een slippende koppeling lost te staan, van een oude l*llen rijstijl“.\Maar je zult moeten beamen: ”het komt helaas wel zo over".

• HenkM

Toetsenbord kapot????

• ger 52

ik tik sneller dan de computer aankan, daarom valt er wel eens wat weg. Willem M heeft al een goede stap gezet. Hij moet zijn mond houden, ik niet, maar reken er maar op dat de redactie van een van de consumentenprogramma's nu onderzoekt of het een incident is of het een algemene klacht is. Het moet namelijk ook nog de moeite waard om bekeken te worden, want kijkcijfers tellen zwaar. Reken er op dat Renault/Dacia onder druk van de media gaat werken aan een serieuze oplossing. Kijk maar bij voorbeelden als bij Fiat, waar de veren door je wielen konden schieten en laten we maar zwijgen over Toyota. Negatieve reclame is de doodslag voor een merk. Jijk maar naar de poging van de Chinees Landwind. Er komt een goekoop model op de markt, veel auto voor weinig geld, maar deze werd ook al de grond ingeschreven, door verwijt dat er veel goedkoop plastic inzit terwijl de auto value for money gaat bieden.

• geer

Er zijn in 2008 testritten gemaakt met de Sandero 1.4 motor,door o.a RTL autowereld,Rijtesten.nl, Autoscout24 en vele anderen. Is het misschien een idee om deze weer te benaderen,maar dan de testritten uit te voeren met de Sandero 1.2 16V motor ?? Groetjes.

• Allanoon

Ik rijdt sinds augusteus 2009 in een Sandero 1.2 en heb ook al eerder aangegeven, dat ik, na enig wennen na mijn van overstap Toyota Starlet, automaat weer naar de handgeschakelde 5 bak geen enkel probleem mee ervaar.

Ik rijdt overigens veel in de stad, maar files zijn mij ook niet vreemd.

Ja ik ben dan een ook wel redelijk rustige rijder, die er geen enkele behoefte aan heeft om met slippende voorwielen weg te scheuren.

En… voor wie schoen past, ach ze mogen mij, met mijn 61 jaar, ook best een suffe bejaarde noemen hoor, daar hebben zij zelf kennelijk meer last van dan ikzelf ;) .

• ger 52

Geer, dit is een nutteloos voorstel, Dergelijke programma's maken, al dan niet met (betaalde) medewerking van autoimporteurs testritten van vooral nieuwe modellen. De Sandero valt daar niet onder terwijl niemand belangstelling heeft een auto met slippende koppeling. Via Radar en Kassa is echt de enige methode om te komen tot een goede oplossing. RTL autowereld wordt volledig gesponsord omdat er betaald wordt voor het uitzenden van items. (weet uit eigen ervaring) Dat is tegenwoordig heel normaal, kijk maar eens naar een programma als Campinglife. Er schijnt nog maar een merk fiets te zijn, dat is Batavus en dat laat men duidelijk zien evenals de campingstoelen, karsten tenten, huurauto's e.d.