Wat biedt een Duster nu meer als een MCV?

• Harry.v.M.

Wij rijden een MCV Laureate 86 pk Diesel met alle opties (behalve het opbergvak tegen de dakhemel) en zijn er zeer tevreden mee.

Overigens onze vorige auto was een Mercedes A 160 CDI Elegance ‘full option’ .

Ik kan mij goed voorstellen dat, indien Dacia met een nieuw model op de markt komt, de belangstelling groot is maar toch vraag ik mij af welke voordelen de Duster heeft ten opzichte van een Logan MCV.

Ik persoonlijk zie tot op heden alleen maar nadelen, hoger verbruik, kleinere kofferruimte maar ik laat mij graag ‘ompraten’ dus alle opmerkingen zijn welkom.

• ger 52

Hoe je het ook bekijkt, de MCV is een gebruiksauto, veel auto voor weinig geld, bovendien nog van goede kwaliteit. Maar als je goed kijkt? Mooi? nee niet echt, toch een beetje een soort bestelwagentje met de twee achterdeuren. Reuze handig, maar je hoeft niet je autosleutels met een nonchalant gebaar op de bar te gooien. Maar daar hebben de echte MCV rijders toch terecht maling aan. De MCV heeft geen smoelwerk of een bijzondere uitstraling. De Duster heeft dat wel en zal het merk Dacia zeker uit het B-merk catogorie gaan halen. De kopers van een Duster kiezen voor een andere uitstraling. De uitstraling van een SUV. Dat deze zeer betaalbaar is is mooi meegenomen. Ook met de kwaliteit zal het wel snor zitten, anders geef je geen 5 jaar garantie. Ik ben geen verkoper, maar koper. Mijn Duster staat in bestelling. Levertijd? Hou het maar op augustus, als alles meezit.

• Jubbels

Tja, mij interesseert het niet zo hoe een auto uitziet, rijd dan ook al 43 jaar.:D

Voor wat betreft de Duster ziet de buitenkant er anders uit dan de MCV, van binnen (dashboard etc.) geen verschil.

Motor waarschijnlijk ook niet.

Voor mij is een auto puur een middel om van A naar B te komen.

We kamperen al 30 jaar in Spanje en dan is de MCV een heel geschikte, goedkope auto waar je ook zelf nog iets aan kunt klussen.

Over zes weken krijgt 'ie de vuurdoop naar Spanje.

• arno

In eerste instantie dacht ik om te zijn en zeker de Duster te gaan kopen.

Ben afgelopen vrijdag even bij de dealer naar die auto gaan kijken, en ben geheel terug bij mijn MCV

De auto was/is minder robuust dan ik dacht, het was de ambiance uitvoering met simpele wielen zonder trekhaak en toch een prijskaartje van ruim €17.000 ……….en ja voor dat geld kijk je toch even iets verder in de diepte………

Van binnen lijkt het net of ik in mijn MCV zit, zij het wat hoger.

Ai, op vakantie zal ik de topkoffer weer nodig hebben, en een dagje samen met opa en oma ergens naar toe lukt ook niet meer met 1 auto……………en ja daar dan toch 4000 meer voor betalen vind ik het niet waard. Nee voor dat geld laat ik liever net zoals ik nu heb een LPG installatie in mijn auto bouwen

Nee, ik zie ook de meerwaarde niet t.o. mijn MCV, want alleen een leuk uiterlijk is ook niet alles.

Afijn, ieder zijn voorkeur, maar voor mij is vooralsnog de Duster afgevallen. Wie weet later, als de kinderen de deur uit zijn of zo, maar zeker niet eerder.

groet, Arno

• GJ

“De Duster heeft dat wel en zal het merk Dacia zeker uit het B-merk catogorie gaan halen. ”

Daar is denk ik toch nog wel wat meer voor nodig. Werp een blik naar binnen en je ziet hetzelfde lelijke plastic (in vergelijking met duurdere auto's) dan in een MCV of Sandero. Voor een A-merk status is nog wel wat meer nodig dan een aardige buitenkant. Zelfs de donorauto's van Dacia (Renault) worden niet altijd positief als A-merk gezien.

Zelfs Skoda wordt nog steeds door velen een beetje argwanend bekeken terwijl die qua afwerking niet meer onderdoen voor super A-merken als VW of Audi. Voordat je een A-merk bent gaat er nog heel wat water door de Rijn (of een vergelijkbare grote rivier in Roemenie).

• Avaka

Volgens mij biedt een Duster niks meer dan een MCV. Maar ook zeker niks minder.

Dacia mikt op een heel andere doelgroep. Ze willen waarschijnlijk helemaal niet de MCV rijder uit zijn ‘bestelwagen’ trekken.

Ze kijken wel uit.

• remcora

De Duster biedt dus niets meer dan je eigen imagovergroting. De mcv biedt ruimte tegen lage prijs, terug naar wat een auto gewoon moet zijn. een vervoermiddel, waarmee je redelijk comfortabel kan doen wat je moet doen. Wellicht kan hij meer trekken, maar gooi rustig gewoon de daciasleutels op de bar. NA een borrel mag je toch niet meer drinken.

• henk

de prijs van een logan mcv 1.6V/ ik bedoel de aan schaf prijs daar kan je ook een duster voor koopen.aanstaande vrijdag heb ik een uit gebryde proef rit. mag er nameluk de heledag mee rijden mijn bevindingen zal ik vrijdag avond vertellen

• Jubbels

henk Schreef:

——————————————————-

> de prijs van een logan mcv 1.6V/ ik bedoel de aan

> schaf prijs daar kan je ook een duster voor

> koopen.

Als je de MCV 5p Laureate neemt ben je € 14190,00 kwijt

De Duster (4x2) Laureate komt op € 16390,00

Dus je vergelijk gaat niet op Henk, meer dan 2000,00 verschil.

• kees

Als 1e de prijs veel MCV voor weinig geld ja toch.

2e Kan je 7 personen vervoeren in een Duster nee in de MCV 7p wel.

3e laad vermogen MCV indien alle banken weg zijn 2350 liter Duster nee.

4e Wat is er aan de binnenkant anders niks is het zelfde als de Sandero.

Ik denk dat je met een MCV beter af bent als met de Duster maar is mijn mening kan er wel helemaal naast zitten.

Let op als je toch van plan bent interuilen je MCV zal niet de hoofdprijs krijgen.