cruise controle op Dacia

• Ronald-2008

Ik heb mijn cruisecontrol, zoals velen, door Marcel van de Loo van Loo-systemen laten inbouwen.

De gevoeligheid van de cruise heb ik later aan de hand van een handleiding (gevonden op internet) naar eigen wens aangepast.

Ik rij er nu meer dan 'n jaar mee en het bevalt prima.

Op zich let ik ook wel op de centjes (typisch Dacia-rijder?) maar van de uitgave aan de cruisecontrol heb ik elke dag plezier. Dan mag het best wat kosten, als het maar goed gedaan wordt.

• ger 52

donderdag bouwt Van der Loo een cruisecontrol in mijn Duster, in juli 50 euro korting dus voor 450 euro ben ik klaar. Dealer vraagt 750 euro. Bedrijf heeft goede referenties, ook op deze site. Mijn vorige auto's hadden altijd cruisecontrol en dan is het een gemis.

• Demietri

Mijn eigen mening over een Cruise Control is dat het géén crusiaal apparaat is dat allerlij gevaarlijke dingen uit handen neemt met alle risico's van dien.

Je zet hem zelf aan en uit en zodra er een storing is ergens is het systeem gaat hij vanzelf uit, zodat dat er nouwelijks een risico bestaat bij het zelf monteren.

Als je het verkeerd doet werkt het gewoon niet.

(Nou ben ik zelf niet vies van auto's verbouwen en ben al vanaf mijn 15e (1992) bezig om apparaten in voertuigen te bouwen)

Mijn antwoord op vragen van klanten die vroegen of zij een luik, radio, airco, tft-scherm of wat dan ook zelf konden inbouwen was :“ 'tuulijk kunt u het zelf, wij doen het namelijk ook zelf.”

Ik ben wel van mening dat wat er ook gebouwd, aangepast, ingebouwd, gemonteerd wordt op, aan of in een voertuig, het alleen maar moet gebeuren als je weet wat je doet.

En er niet aan moet beginnen als je DENKT dat je weet wat je doet.

Natuurlijk voor de garantie, verzekering, kwaliteit, maar in de eerste plaats voor eigen veiligheid, die van je gezin en die van de rest op of langs de weg.

€200,00 euro besparen is uiteindelijk niet altijd leuk.

In de eerste instantie had ik ook de MS-50 besteld, maar ik denk dat ik toch voor iets anders ga, waar ik de snelheidsdraad van de auto voor kan gebruiken.

• middelsluis

Demietri,

Bij de MS-50 kan je de snelheidsdraad gebruiken….

• ger 52

Hij zit er in, de cruisecontrole. Werkt geweldig en deze maand bij Marcel van derr Loo in Tiel laten i nbouwen. Bediening met geheugen voor twee snelheden maar 10 euro meerprijs. In totaal 459 euro kwijt dankzij de juli-korting die hij geeft. Gratis heeft hij voor mij nog in de zekeringkast een aansluiting gemaakty voor de routeplanner. er hangt nu maar een kort snoertje waaraan de planner wordt aangesloten en de lelijke draad die over het hele dashbord hing is hiermee fraai weggewerkt.

Marcel werkt heel vakkundig en de extra bedieningshandle pas qua kleur en uitvoering heel mooi bij de andere. Buiten het confort biedt het brandstofbesparing en minder snelheidsovertredingen.

• Demietri

middelsluis Schreef:

——————————————————-

> Demietri,

>

> Bij de MS-50 kan je de snelheidsdraad

> gebruiken….

Ah….

Dank je wel.

Ik zag het inderdaad staan in de gebruiksaanwijzing op de Conrad site.

Montage Mogelijkheid 2: pagina 10.

Zo zie je maar….. eerst lezen en dan pas zeuren…..

Maar goed. Op deze manier wordt de vraag wel geïndexeerd door Google en hebben anderen het voortaan makkelijker.

Dank je voor de reactie

Vooral omdat ik daardoor dit lijntje ben gaan lezen..

Edit:

De ms-50 zit er inmiddels al maanden in en werkt perfect.

De bediening zit onder de handrem, waar hij perfect is te bedienen omdat je met de hand op de pook rustend, je de knoppen prima kunt bedienen.

De draad gaat direct het centenbakje in waarna hij via het middenconsole naar de elektronica box gaat.

• pejramakers

Ik heb ook een MS50 bij Conrad besteld.

Nu vraag ik mij af waar jullie de bedieningseenheid hebben geplaatst.

Op de middenconsole ergens of aan de linkerkant?