Zo, eindelijk, hij is er: de Duster! Vandaag mocht ik er een stukje in proefrijden, en mèn, wat een stoere bak!
Hij is om te beginnen GROOT. Ik ben een Terios gewend, en da's echt een Panda vergeleken met de Duster. Wordt even wennen, dus, met inprakeren.
Instap is fijn hoog (afstand grond tot zitting is 65cm, en instelbaar bij de Lauréate), hij zit prima (lekker stevige stoelen met flinke zijsteunen erin). Meer dan genoeg hoofdruimte, beenruimte is ook prima. Hij stuurt makkelijk, en heeft een belachelijk kleine draaicirkel voor zo'n bakbeest.
Kofferruimte is enorm. Kun je echt een hele hoop in kwijt.
Ik reed in een bruine, echt ook een heel fraaie kleur in het echt. De bruine afwerking binnenin viel me reuze mee. Zilver had ik mooier gevonden, maar dit gaat me zeker niet storen. Er zitten fijne bekerhouders voor- en achterin, altijd makkelijk. Jammer dat er geen middenarmsteun in zit, maar dat zou achteraf nog kunnen. Bekleding van het dak is lichtgrijs, dus toont ruimtelijk. Al denk ik wel dat er in de mijne een open dak komt tzt. Net als in mijn Terios nu. De bekleding van de stoelen is zwart met een grijze soort zebra-achtige print erin. Keurig, maar gezien onze hond komen er in de mijne toch stoelhoezen. Het dashboard is donkergrijs en erg plastic-achtig, maar dat heb ik nu ook, en stoort me niet.
Wat wél raar is: de bediening voor de electrische voorramen zit in de middenconsole, maar er zitten wel uitgestanste gaatjes in de portieren, waar je die bediening zou verwachten. Raar….
De radio is lelijk en niet best: ik zou 'm er zéker niet bijnemen voor dat geld (500e). De flippertjes aan het stuur mis je zeker niet, want de radio zit pal naas je op de middenconsole, dus daar kun je zonder te gaan verzitten bij.
Dus: van mij mag hij komen. Nu wachten tot eind juni, dan is de mijne er al. In Bleu Minéral, mooooooooi!