Hallo,
Ik ben toe aan een andere auto en wil een ruime gezinsauto. Ik wil de auto graag op LPG laten rijden aangezien we ongeveer 25000 kilometer per jaar rijden.
Ik heb nu een Xsara picasso en die bevalt op zich wel, behalve dat de achterstoelen een beetje krot zijn (maar daar zitten in principe alleen mijn kinderen en zij hebben er geen last van) Maar goed, die komt uit 2002, heeft 200.000 kilometer op de teller staan, dus tijd voor wat anders.
Nu heb ik heel veel tests gelezen en die zeggen bijna allemaal het volgende: “gezien het prijskaartje mag je niet te veel verwachten, maar toch zeer degelijk” Minpuntjes zouden zijn het geluidsniveau, soms het sturen een beetje vaag en het verbruik. Andere opties voor mij zouden zijn een Hyundai Trajet uit 2007, een Seat Alhambra uit 2006 of een Renault Grand Scenic uit 2006. Maar ik kan ook voor een Logan gaan van een jaar oud en daarme nog 3000 euro besparen
De voordelen voor een Dacia zijn: Het is nieuw dus kan ik de auto langer anhouden (als ik een auto na 200.000 kilometer in wil ruilen, dan kan ik er dus 8 jar mee doen), de auto is ruim genoeg en biedt plaats aan 7 volwassenen. Hij is de goedkoopste van alle opties (qua verbruik en qua wegenbelasting) Mijn grootste stoorzender van deze auto zou het geluid kunnen zijn…. is daar nog wat aan te doen?
Ook de andere auto's zijn ruim genoeg (al twijfel ik over de middenstoel van de renault) maar wellicht wat luxer afgewerkt. Echter door dat de auto's al weer 75.000 kilometer op de teller hebben staan, zal ik er 3 jaar korter mee voort kunnen.
Hoe zien jullie dit?
Wat is jullie afweging geweest om een Dacia te kopen?
Zouden de mensen die nu al 4 of 5 jaar een Logan MCV rijden weer een nieuwe kopen?
Groetjes van Rudo