duster op lpg

• arie 5544

Heb naar Erogas gebeld. men wacht op toestemming van renault, Men is in principe klaar .Zonder zich aan op te hangen moet het raar lopen dat de installatie niet in juli of augustus leverbaar zal zijn. deze auto is bijzonder geschikt voor lpg gelet op de ervaring met de mcv.

• Lien78

Mijn Duster komt eind juni (week 25) naar Nederland, en gaat daarna door om op LPG gezet te worden. Ik neem aan naar Eurogas, maar dat is nog niet afgesproken. Ik ga vragen of ze de vulopening onder de bestaande tankklep willen plaatsen; m.i. is daar voldoende plek voor (klep is vrij groot namelijk).

De auto is zo'n twee weken bij de ‘gasboer’, en dan moet er nog wat papierwerk met het RDW geregeld worden. Maar half juli rijd ik dus als het allemaal volgens plan verloopt in mijn Duster op lpg rond. Kosten installatie: 1999e incl. inbouw en BTW (net als Logan). Dat heb je er met twee jaar uit, om en nabij. Is dus wel de moeite, als je net zoals ik de auto koopt om 'm op te rijden.

• DerRudy

Wat een hoop mensen denken is dat een auto een vervoersmiddel is, maar hier in NL is het meer een soort van Betaalmiddel geworden.

Zo,n LPG installatie (heb zelf de MCV op LPG) is een heeeele goede investering (in jezelf), ik tank momenteel voor € 0,55 per liter en zie Benzine prijzen die rond de € 1,55 liggen.

Dus bij elk litertje een eurootje in je zak houden (mijn zakken zitten bij elke tankbeurt helemaal vol) dat is het verschil tussen LPG en Benzine.

Met zo,n LPG installatie blijft het rijden nog een beetje betaalbaar.

Dit Motorblok is “Bulletproof” voor LPG, bij normaal gebruik is 300.000 KM met dit blok geen uitzondering.

LPG dat rijdt pas Super.

Mgr

Ruud

• Willy Derby

Waarom geen lpg af fabriek? zoals sandero. auto is meteen B klass waardoor minder bpm moet wordn betaald waardoor lpg netto maar een paar honderd euro meer kost. bij de duster nu blijft de auto, ondanks schone lpg een vervuilende auto. dat ga je echt merken als er per catogorie in de toekomst wegenbelasting moet worden betaald nu kilometerheffing in de prullenbak zit.

• Avaka

LPG rijders mogen van de overheid verwachten dat men hier rekening mee houdt. Er staat niet voor niets LPG op je kenteken. Of dit nou vooraf is (wel handig voor de BPM) of achteraf zou niet uit mogen maken.

• DerRudy

@Willy,

Je heb helemaal gelijk, die zg milieuklassen zijn een verhaal apart bij LPG rijders.

Berust je maar met de gedachte dat bij de APK keuring de CO2 waarden gelden zoals bij de Benzine uitvoering, dus daar zitten wij altijd ruim onder.

Een LPG auto kan (haast) niet afgekeurd worden op te hoge CO2 waarden (mits de uitlaat gasdicht is).

mgr

Ruud