Verbruik koelvloeistof

• DerRudy

@Bernaa,

Zet in koude toestand een streepje mbv een Edding stift op het reservoir en controleer elke morgen de inhoud van het reservoir.

Waarom in koude toestand: het syteem komt in warme toestand onder druk te staan.

Succes en mgr

Ruud

• bernaa

Streepje staat er al en als het van het weekend een beetje hebbelijk weer is maar een stukje toeren en kijken wat dat oplevert.

• kees

Een spoor van lekkende koelvloeistof is altijd zichtbaar ook al komt het op de uitlaat terecht.

• EricNL

Natuurlijk zijn we allemaal benieuwd of je koelmiddel nog steeds op niveau staat nu. Zuid Frankrijk is natuurlijk niet naast de deur he. Mocht je onderweg stranden kan je altijd in mijn huis verblijven hoor. Op www.reithouse.nl vind je waar het ongeveer is.

Nee, maar even serieus, was het nu alleen die luchtbel of zijn er verder nog problemen geweest? Rijdt je MCV op LPG? Anders nog kans dat die luchtbel in de verdamper verstopt zat. Natuurlijk kan het ook zijn dat de hij in de kachel zat he. Dat zie ik wel vaker bij ons in de garage. Na een koppakking of koelvloeistofwissel eerst eens met de kachel op gloeiend heet rondrijden. Daardoor zakt het niveau wel vaak dramatisch.

Groetjes en succes met naar zuid frankrijk te komen!

• bernaa

Van het weekend nog zo'n 450 kM gereden en niet de indruk dat het niveau gezakt is maar blijf het toch nog even in de gaten houden.

Het kan zijn dat het inderdaad een luchtbel was maar dan wel een met de omvang van het EUROPACT(:P)

We hebben overigeens al een huisje gehuurd in Zuid Frankrijk en als we daar eenmal zijn dan zien we wel.

Hou jjullie op de hoogte.

P.S. ik heb de moeder aller Dacia's, de sedan prestige

• remcora

toen ik mijn mcv 1.6mpi kocht, gebruikte hij veel koelvloeistof. Ik ben een paar maal terug geweest naar de dealer en daar bleek het systeem goed dicht te zijn. Waarschijnlijk zat er lucht in. Mij werd verteld dat dit een fabrieksfout was, maar dat het soms voorkomt dat iemand de kachel na lange tijd aandoet en dat daar lucht in zit. Hierdoor zakt het peil. Nadien heb ik geen problemen meer. Na 30000 km is het peil een klein beetje gezakt. Dat kan komen door verdamping.

• Vinnie

Die heb ik ook, en het is bovendien de snelste moeder der Dacia's :-) Ze hangt lekker aan het gas!

• Knutselsmurf

Ik hou niet zo van opgefokte moeders:D

• Luuk

Ik ben er ook net voor naar de garage geweest. Bleek dat de slang-klemmen vervangen hadden moeten worden bij de inbouw van gas. Er komen nu klemmen op die je niet kunt aandraaien, maar van sterk verend materiaal. Ze worden er met een speciale tang op gezet. Het schijn dat er anders een minimale lekkage optreedt, zodat je na een jaar een te laag nivo hebt. Dit schijnt best vaak voor te komen.