is er nieuws over winterbanden
Henk, ik ben er ook nog niet uit. Op de MCV heb ik winterbanden.
De duster wordt geleverd met M&S banden. Ik denk dat ik een wintertje afwacht hoe het spul zich gedraagt.
Mijn Duster Laureate LPG wordt geleverd met de (design) stalen velgen. Mochten er winterbanden nodig zijn dan komen er allu's voor de zomer / M&S en de originele stalen worden gebruikt voor de winterslofjes.
Kleine tip: M+S banden worden niet gezien als winterbanden in de landen waar dat verplicht is! Zie het als een soort tussenoplossing tussen all-weather banden (de zogenaamde “zomerband”) en de echte winterbanden. Vooral de M betekent hier dat je met deze band ook nog wel een (klein beetje) modderig zandpad mee kunt pakken… maar verwacht dan weer niet dat je tot aan je ramen door de blubber kunt!
Ik weet het. Ik rij de winterbanden dan ook niet om een Duitse boete van 20 Euri te voorkomen (verzekeringstechnisch heb ik met mijn Nederlandse verzekering geen probleem in Duitsland in tegenstelling tot Duitse auto's).
Ik rij winterbanden om ook wanneer (nog) niet gestrooid is toch redelijk op tijd op mijn werk te zijn (continu dienst).
Tevens geeft de extra grip wat extra marges om de randdebielen die met winterbanden denken dat “het helemaal niet glad is” te ontwijken X( .
Henk ook ik woon in het Limburgse grensgebied en rij ook vaker door Duitsland heen omdat het sneller is(tanken doe ik in Belgie,LPG momenteel 45.1 cent/liter).
Als ik een buiten mijn schuld in Duitsland een aanrijding krijg in de wintermaanden zonder winterbanden en ik zou alleen WA verzekerd zijn,dan betaald de duitse verzekeraar niet het gehele schade bedrag uit.
Nu heb ik op beide auto's winterbanden en is maar één van de twee WA verzekerd,maar ook is de remweg en wegliging met de winterbanden beter dan met de M&S of zomerbanden,maar dat is dan puur onze ervaring of gevoel.
Even ter aanvulling,ik rij zelf nog geen Dacia,maar heb wel al een kennis geholpen met de keuze voor een Dacia Sandero 1.2(zonder gaspendaal problemen)en een collega van mijn vrouw wacht nu op de levering(zal eind juni worden) van een Sandero 1.4 LPG Laureate,mede door de geweldige ervaringen die ik en hun hier lezen door de Dacisten
Het wachten is op de vervanging van mijn Fiat Marea 1.6 op LPG G3 en dat zal dan een MVC of Duster met G3 gaan worden en als de PT Cruiser van mijn vrouw vervangen gaat worden zal het een Sandero met G3 of een Duster met G3 worden.
Vroeger een jaar of 15 meerdere Lada's gereden op LPG en sinds een dikke 20 jaar alleen Fiats en sinds crysler overgenomen is door Fiat dan de PT >
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?