Dacia kent een aantal verschillende UCH's units en zijn model afhankelijk.
Er is een modificatie bekent waarmee de UCH van de modellen hoger dan de Basis voorzien word van één extra draadje.
Hierdoor zullen de wissers gaan werken als de sproei installatie geactiveerd word.
1 sec sproeien = wissers 1 keer activeren.
Langer dan 3 sec sproeien = wissers 3 keer activeren.
Op dit forum las ik onlangs dat de wissers direct gaan werken bij het actieveren van de sproei installatie.
Waarbij je de kans loopt om krassen op de voorruit te krijgen.
Daarom heb ik vandaag een schakeling ontworpen van een universele wis/was besturing
voor de Dacia Basis uitvoering.
Deze schakeling wacht 2-3 sec met wissen nadat de sproei installatie is geactiveerd.
Daarna zullen de wissers 3-4 keer wissen. (het aantal slagen en wachttijd zullen in de praktijk nog worden bekeken)
Of deze schakeling ‘kan’ werken in een Dacia model hoger dan de Basis weet ik op dit moment niet.
Mochten er mensen zijn die deze schakeling in hun niet Basis uitvoering willen hebben ben ik
bereid dat uit te zoeken. Hiervoor is het dan wel noodzakelijk dat iemand zijn auto als proef konijn aanbied.
Maar zo ver is het nog niet, eerst de schakeling in mijn auto inbouwen, om te controleren of het in de praktijk ook goed werkt.
Als het goed werkt komt er weer een verslag op mijn site.
Groet, René