Henk MBO procestechniek is toch echt wel voldoende….doe het al jaaaaaaaaaren zo en heb er nog nooit problemen mee gehad materialenkennis heb ik op een andere manier opgedaan -D
Henk even vergeten…..ben het verder helemaal met je eens om de juiste producten te gebruiken hiervoor,ze zijn idd niet voor niets te koopal dan wel of niet te duur.
Tanden poetsen kan ook met zeep en glorix maar doen we niet omdat het onaangenaam is en zolang je het niet doorslikt niet gevaarlijk….zo zie ik het ook met mijn (goedkope oplossing)Volgens de fabriekant van de schimmel verwijderaar kunnen de materialen die aan de buitenkant van de airco gebruikt worden hier tegen….zou ik daar niet zeker van geweest zijn dan had ik het ook niet gebruikt.
Voor mijn vorige auto heb ik een keer reinigings spul van Motip gebruikt. Is een grote bus met schuim met een lange inspuit slang eraan. Dit spuit je in/op de condensor en in de ventilatie kanalen. Werkte prima. Prijs lag ergens rond de 7 Euro naar ik me herinner.
NB: Glorix zal zeker werken! Maar volgens een aantal users beter niet doen ivm mogelijke corrosie.
Hoi EricNL,
Je hebt gelijk: ik zou de Airco ook uit moeten zetten 5 minuten voordat ik de auto stilzet. In de zomer (en met name in Zuid Europa) ‘vergeet’ ik dit altijd.
Het zal dus toch vast mijn eigen schuld zijn.
Wel vraag ik mij af of het nog uitmaakt dat er geen luchtfilter in de Dacia MCV zit. Weet iemand dit?
Anders moet ik toch maar een luchtfilter of panty gaan installeren…
Groet,
Frank
Ah, een kenner! Ik had die details maar even achterwege gelaten.
Maar als de installatie niet goed is (aanhoudend lucht in een verkeerd gelegde leiding) en er warm (condens)water doorgaat dan heb je maar weinig chloor nodig om er na verloopr van tijd gaten in te krijgen.
Waar de airco installatie van gemaakt is weet ik niet maar ik zou er geen chloor in doen, ook niet verdund.
De (zichtbare) airco leidingen zijn van aluminium, warmtewisselaar waarschijnlijk ook. NIET bestand tegen chloorbleekloog. Ventilator waarschijnlijk NIET bestand (vanwege lagering / schoepen van koper c.q. aluminium.
Er is eigenlijk NIETS aan mijn auto wat ik bloot zou willen stellen aan chloorbleekloog.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?