Dun plaatwerk

• koekoek

Hallo dasciasten.

Ik heb geconstateerd dat de dacia sandero erg dun plaatwerk heeft , dit heeft als voordeel dat de wagen niet onnodig zwaar is

met alle voordelen van dien / belasting / gewicht / verbruik etc.

Het nadeel is dat je ontzettend snel deukjes hebt en natuurlijk door een ander , tip gewoon ruim parkeren als het kan . Ook het lakwerk is niet van de hoogste kwaliteit jammer , zal daarom de deuren het aardige relief hebben om ze sterker te maken ?

Bij de andere dacia modellen zal het niet anders zijn denk ik . dus pas op evt voor bovengenoemde problemen.

Het zal best wel zo zijn dat wij Nederlandse Daciasten het beste voor een dubbelje willen hebben helaas kan dat niet , ook bij dacia niet . maar toch de sandero blijft lekker rijden ondanks het gapedaal probleem .

Groet Dirk

• Maverick

Dit viel mij ook bij de Duster op, dat er ‘dun’ plaatmateriaal gebruikt is.

Ook is de stevigheid van de deuren van Duster tot Duster verschillend. Bij het model waar ik mee proef heb gereden trilde het plaatwerk van de bestuurdersdeur na als men die dichtknalde. bij de Duster in de showroom was dit een strak geluid zonder vibraties ;-)

Ik ben dan ook erg nieuwsgierig hoe een Dacia reageerd op een flinke geluidsinstallatie:S

• Rudo

Hallo,

Ik vraag me af hoe dik of hoe dun het plaatwerk is van andere merken. Ik heb Citroen xsara picasso en daar reed ik eens heel zachtjes mee tegen een kliko aan, zodat het plaatwerk net onder mijn achterraam geraakt werd door het handvat van de klikobak. Natuurlijk niet expres, maar wel een deukje…..dit terwijl de klikobak niet vast stond, dus die bewoog naar achter toen ik er tegenaan zat…..

En ik denk dat de nederlanders die een dacia kopen echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang hoeven te zitten. Immers als je op de tweede rang zit, kun je de voorstelling ook prima volgen.

Groetjes van Rudo

• oscar54

Ik heb ongeveer 1 jaar geleden een paar kleine deukjes uit mijn MCV laten halen (uitdeuken zonder spuiten).

Het koste de monteur behoorlijk wat moeite om de deukjes naar buiten te drukken.

Toen ik de monteur naar de dikte van het plaatwerk vroeg, antwoorde hij mij, dat het plaatwerk erg dik was, en dat het hem daarom zoveel moeite kostte. Hij zei ook dat het plaatwerk DIKKER was dan van BMW of Volkswagen.

Groetjes, Oscar.

• LED-Lightning

Wellicht heeft een en ander niet alleen met de dikte van het plaatwerk te maken maar ook met de vorm ervan?

• ger 52

rondingen in het plaatwerk maakt het sterker, vlakken maakt het wat zwakker. Dikte zal niet veel verschillen van andere merken. Van een Ygo is superdun. Vroeger een echte Lada bereden, in de partijkleur, dik plaatwerk, goed aan het gewicht, maar als gevolg van een slechte antiroestbehandeling en een lakwerk waarbij bij de minste dteenslag er al barstjes inkwamen waardoor de roest onder het lakwerk vrij spel kreeg. Je kon blijven plamuren, maar de roest kon je niet wegkrijgen. dun plaatwerk, mits goed voorbehandeld blijft goed. Maar als je met vierwiel aangedreven versie de duinen in wil, langs struiken en plekken waar je schades kunt lopen, zoals bijvoorbeeld de mooie testfilmpjes, ziet je auto er na enige tijd niet meer uit. Vervolgens heb je ook plaatwerk waarvan het staal van verschillende kwaliteit is. Japanners gebruikten vroeger al een mix van nieuw en oud staal, en dat zou goed moeten zijn, hoewel de eerste mazda 323 een roestdrama was. auto's worden in de hele wereld gemaakt. Je kunt er geen touw meer aan vast knopen. Hoed dat er vijf jaar garantie op zit, ook op plaatwerk?

• Vinnie

Het plaatwerk van een logan is minimaal 0,6 mm dik (zie werkplaatshandboek). Hier in Arnhem hebben we destijds hagelstenen zo groot als kastanjes gehad en dat was een leuke schade :-( De ergst getroffen auto in de straat was een VOLVO XC90, jawel zo'n SUV. De indruk van dik plaatwerk wordt mede gewekt door anti-dreunmatten in de auto. Verder lijken me het me erg stevige auto's.

• Avaka

Koekoek, je doet een nogal stellige uitspraak. Hoe heb je dit geconstateerd?

• harry

Dat is ook mijn ervaring koekoek, auto's worden lichter, en tanks als vroeger rollen er niet meer van de band.

In de jaren 70 kon je bij wijze van je deur achter je dicht trappen, een deuk kreeg je er niet in!

Japanse merken zijn voorop gegaan in dunner plaatwerk toe te passen, andere merken volgden.

En inderdaad, deuken van hagelschade zie je nu dus ook in europese merken waaronder Dacia!

• Opa rené

Maverick Schreef:

——————————————————-

>

> Ik ben dan ook erg nieuwsgierig hoe een Dacia

> reageerd op een flinke geluidsinstallatie:S

Ik kan je zeggen dat dat in mijn Sandero prima gaat.

Twee keer 80W (in de voor portieren) + een kleine Subwoofer onder de stoel.

Bij vol vermogen, geen resonanties te horen.

http://fotosite.woelmuis.nl/dacia/index.html

René.