Uit de garantie gereden

• Dirk Philippo

Op 14-03-2008 hebben we een MCV 1.6 16V op gas gekocht, en vandaag na 18.645 uur hebben we de Daas uit de garantie gereden. Vandaag een klein flesje champagne :)o opengemaakt en deze over de motorkap gegoten, als dank voor de vele veilige en zorgeloze 100.000 kilometers die hij mij heeft gegeven. Even vertellen dat het een prima auto is, is eigenlijk niet nodig.

100.000 km met de 1e uitlaat, de 1e set remblokkken, banden (Barum) vervangen bij de 73.000 km.

Gemiddeld ongeveer 1:11,3 op gas.

Op de snelweg rustig met het overige verkeer meerijden en dan de c.c. vastzettend op 115-120 km/h.

's Nachts, als ik van het werk kom, de c.c op 125 km/h.

We gaan rustig verder voor de volgende 100.000 km.

• Uulke CarleyWassenaar (Uul)

Mooi zo, laat al die kapsonis laese rijders maar een poepie ruiken.(tu)

• HenkM

Hier ook zo, minder kilometers maar in augustus zijn de 3 jaar om.

Verbruikscijfers LPG ook hier het zelfde (tu) ).

Rede om zeker niet naar een ander merk over te stappen.

Hopelijk komt de Duster op tijd X( ) .

• LED-Lightning

Gefeliciteerd, Dirk! Dat zijn zeker mooie cijfers!

• GJ

Waarom heeft u deze domme opmerking geplaatst (en nog wel met type dan wel spelfouten)?

Misschien een beetje jaloers dat u geen lease-auto heeft?

• DerRudy

@Dirk,

Kijk dat is een juist (en Wijs) besluit geweest om je auto te voorzien van zo,n Gasfornuis (Lees: LPG installatie).(tu)

Ik rij zelf ook met een MCV op LPG, het mooie van deze uitvoering is dat het Motorblok “Bulletproof” is voor LPG.

Bij normaal gebruik is 300.000 Km met dit “Blok” geen uitzondering, dus “Go with the flow”.

LPG maakt autorijden tenminste nog een beetje betaalbaar.

Mgr.

Ruud

• Dirk Philippo

Even een reactie van mijn kant:

Ik ben geen lease rijder, we heb de Daas puur voor woon-werk verkeer gekocht, Tevens gebruiken we hem ook om er mee op vakantie te gaan naar o.a. Spanje, Moldavie, Oekraiene, en de rest van de landen in Zuid en oost Europa.

• GJ

Enig idee waar de opmerking van Uulke op slaat? Ik zie geen verband tussen wat jij geschreven hebt, en zijn haat jegens kapsones lease-rijders….

• Dirk Philippo

Weet ook niet wat de bedoeling van zijn (haar) reactie is, het beste is maar net te doen of er niets geschreven is.

En voor de FC-Twente fans…………. G E F E L I C I T E E R D met het kampioenschap.

• Uulke CarleyWassenaar (Uul)

Sorry Dirk, zo bedoelde ik het niet. Wilde je juist feliciteren met de Dacia. Zoveel auto voor weinig geld en nog een leuke wagen ook (vind ik )

En met LEACE rijders bedoelde ik dat sommigen neer kijken op een Dacia en een ,,duurder,, merk willen om hun stand op te houden.

Mijn auto is dan ook een Dacia Sandero.

Gr: Uul.