Welke speakers voor de Duster?

• FrankK

Twee weken geleden een nieuwe Duster 2x4 laureate zonder radio besteld. Zou in juli moeten arriveren!?

Afgesproken dat de dealer een door mij aangeleverde radio met speakers gaat monteren.

Voor een radio ben ik inmiddels goed geslaagd. Nu nog vier goede inbouwspeakers zoeken.

Kan iemand vertellen welke maat inbouwspeakers in de Duster passen? Is dit dezelfde maat als bij de MCV met diameter 13 cm en een beperkte inbouwdiepte?

Van de dealer heb ik hierover nog geen bericht gehad.

Na een uitvoerige luistertest viel mijn oor op speakers van Infinity (Harman Kardon), o.a. type 5032.

Speakers bepalen voor een belangrijk deel het uiteindelijke geluidsresultaat.

Natuurlijk is de speakerkeuze ook vooral een persoonlijke keuze, maar ik ben benieuwd voor welk merk speakers anderen kiezen.

• Delfosso

Hoi,

Zelf heb ik Infinity 5022i in mijn Sandero zitten. Bevallen erg goed, is de voorloper van de 5032i. Had twee setjes gekocht maar inbouwen naar achter was toch veel gedoe met bedrading.

Zo heb ik een setje nieuw in doos over. Mocht je interesse hebben: http://link.marktplaats.nl/343364300

• harry

Als de deurpanelen overeenkomen met de Logan en Sandero, passen deze net.

Voor de radio; Pioneer DEH-3200UB of DEH-6200BT.

Voor speakers; Pioneer TS-A1303i.

M.v.g. Harry

• Opa rené

henk Schreef:

——————————————————-

> heb op de zwartemark. in vleuten voor 65,00 uro

> pionier radio gekocht prima geluit luitspreekers

> niet vervangen is ook niet nodig

Ik heb een vergelijk gedaan met de standaard speakers en mijn vervangende speakers van € 70.

Toen ik het aan de dealer liet horen, viel hij uit de voorstoel van mijn Sandero. (:P)

Waarbij hij aangaf dat dit toch wel iets anders was dan het ‘blik’ geluid wat hij in zijn Dacia had.

Goed geluid begint bij een goede speaker is dan ook mijn tip.

http://fotosite.woelmuis.nl/dacia/index.html

René.

• FrankK

Henk,

In de duster zitten standaard geen speakers en anders wordt het “zo stil in mei”.

Maar de standaard speakers zouden voor mij toch geen acceptabele keuze zijn

Inmiddels op een duitse site gelezen dat ook in de duster inbouwspeakers van 13 cm (5,25 inch) omtrek passen, zelfde als in de Logan en Sandero.

Maximale inbouwdiepte weet ik nog niet, maar gezien de vormgeving van de portieren zou dat dieper dan de andere modellen moeten zijn?!?

Inmiddels heb ik de Infinity Kappa 52.9 besteld voor de voordeuren en de infinity 5230 voor de achterportieren.

• LED-Lightning

Ik heb zelf deze: Pioneer TS-1302i 13cm 2-weg Auto Luidsprekers

Bevallen prima en zit een connector op die overeenkomt met die van de Dacia, dus een kwestie van ‘klik’ aansluiten en even vast schroeven. Heeft mij in de 40 euro gekost!

• DerRudy

Is het niet verstandig om te wachten totdat de werkelijke maten bekend zijn?.

Anders zien we op Markplaats allemaal setjes speakers staan voor Weinnnug.

mgr

Ruud

• Maverick

Ik denk dat we wel zonder risico speakers kunnen gaan uitzoeken:

http://www.motor-talk.de/forum/dacia-duster-2010-t2470403.html?page=63

bericht/foto's van “paintybear”

13 cm diameter, 45mm diep

• henk

als die geenne geen radio neemt. dan moet je die in laaten bouwen. er zit geen luitsprekers in en ook geen bedrading .als je het moet laaten doen ben je gouw duizend uro kwijd

• HenkM

Weet je dit zeker voor ALLE uitvoeringen????