Garantie Plus in de uitverkoop !

• Sandinista

In mijn offerte van juli 2009 kostte het nog 290/425 euro voor 4 of 5 jaar garantie.

Nu is er een aanbieding tot 30 juni : 4 jaar van 225 voor 199 euro en 5 jaar van 325 voor 299 euro.

Bovendien een nieuwe mogelijkheid 5 jaar/150000km voor 479 euro.

Als ik mijn wegenwacht lidmaatschap ook nog opzeg wordt het helemaal bijna voor niks !

zie : < http://www.dacia.nl/services-garanties/garantie-plus/ >

Dan moeten Dacia's wel kwalitatief erg goed zijn als ze dit aandurven. Wat is julie mening, garantie plus niet nemen omdat er toch niets kapot gaat de eerste 150.000 ?

Schijnt trouwens dat het juridisch achterhaald is dat je verplicht bent om voor garantie bij een merkdealer te laten onderhouden. Maar misschien geldt dat niet voor garantie plus omdat dat geen standaard fabrieksgarantie is. Verkoper van VKV Rotterdam vertelde mij bij het maken van offerte dat ik niet bij merkdealer hoefde te laten onderhoeden, maar in garantie plus voorwaarden staat van wel. Deze verkoper is trouwens inmiddels ontslagen, was oa vergeten mijn auto te bestellen.

• henk

ze kunnen wel 5 jaar garantie geven .maar de meeste menzen die een dacia rijden .niet meer dan 15 duizend km per jaar.ik ruil hem na drie jaar in dan zou die 45000 km hebben gelopen.de in ruil prijs zou dan 7500 a 8000 uro zijn.

• HenkM

Gelukkig levert de mijne na 3 jaar en 55.000km beduidend meer op (:P) .

De Duster komt volgens de dealer rond week 28.

• henk

je had toch een logan mcv henkM die levert meer op dan een sandero.toch.

• HenkM

(tu)

• DeJohan

Of te wel 199 euro voor 1 jaar garantie?? Mmmm.. niet echt de moeite waard..

• thei

Mhhhh je distributieriem zal er dat jaar maar vanaf lopen,dan denk je had ik maar.

• HenkM

Valt die distributieriem wel binnen de garantie (slijtage onderdeel wat is opgenomen in de beurten)?

• toine60

De distributieriem heeft altijd een garantieperiode van aantal kilometers die voorgeschreven worden als vervangingstermijn. Het kan wel zijn dat ze proberen een deel te verhalen als je vlak voor de 60000 km zit.

• thei

Die riem zou ik dan best willen betalen,maar de koprevie niet die daar uit voortkomt.