Ruitenwissers

• Boogie

Hoi

Heb sinds half Maart een nieuwe Logan MCV en nu merk ik dat de ruitenwissers strepen blijven

geven op de voorruit ,wat heel erg irritant is.

Heb ze al een paar keer goed schoongemaakt maar niets hielp.

Zijn er misschien daciasten die het probleem kennen ,en hoe dit opgelost is.

• harry

Schoonmaken met een alcoholdoekje of wat dreft op een doekje, als dat niet helpt vervangen, wisserbladen tot 55 cm mogen gemonteerd worden.

Bosch 550 S wordt vaak genoemd als een goede vervanging.

Succes!

• Louis Dörr

Terug gaan naar je leverancier - r.w. bladen horen niet na 1,5 maand te strepen en voldoen dus niet aan de te verwachten levensduur

• Jubbels

Ik had hetzelfde probleem bij mijn MCV. Heb mijn wissers vervangen door Bosch Aerotwin AR801S. Dit zijn flatbladewissers.

Het linker blad is 60 cm lang en rechts 53 cm. Nu ook een groter wisservlak. Zijn o.a. voor Renault Traffic en Peugeot 406 en Volvo S60.

Ze overlappen mekaar enkele centimeters maar raken mekaar niet.

Geweldig, zo'n groot wisoppervlak, zonder strepen.

Een verademing t.o.v. de originele wissers.

• Opa rené

Boogie Schreef:

——————————————————-

> Hoi

> Heb sinds half Maart een nieuwe Logan MCV en nu

> merk ik dat de ruitenwissers strepen blijven

> geven op de voorruit ,wat heel erg irritant is.

> Heb ze al een paar keer goed schoongemaakt maar

> niets hielp.

> Zijn er misschien daciasten die het probleem

> kennen ,en hoe dit opgelost is.

Voor andere maten ruitewissers zie ook,

http://fotosite.woelmuis.nl/dacia/index.html

René.

• oscar54

Dit is een bekend probleem bij o.a. de MCV.

Voor je nieuwe wisserbladen plaatst, moet je even proberen of er geen pikkeltjes op je voorruit zitten.

Het kan wezen dat er iets van de beschermende transportcoating is achtergebleven.

Het kan ook zijn dat er tijdens het transport per trein warme stofdeeltjes van de beugel/bovenlijding op de voorruit gekomen zijn, die zich dan erg vast aan de voorruit hechten.

Probeer even met een plastic pasje (b.v. bankpas) of de ruit werkelijk glad is.

Als er zich nog pikkeltjes op de ruit bevinden merk je dat meteen.

Door de eventueele harde pikkeltjes verslijten de wisserbladen binnen 1 a 2 maanden.

Oplossing: ruit eerst goed schoon maken en controleren of hij weer glad is, voordat je nieuwe wissers plaatst.

Ik spreek uit ervaring.

Groetjes, Oscar.

• oscar54

Nog even een aanvulling:

ik heb de voorruit schoongemaakt met een dwars geplaatst stanleymesje in een houder.

Gekocht bij de bouwmarkt voor een paar Euro.

Mijn vrouw gebruikt deze mesjes om de glasplaat van de elektrische kookplaat schoon te krabben na overkoken van bv melk. ;)

Groetjes, Oscar.

• HenkM

Op de MCV was ik de wissers, ondanks afstellen van de wisserarmen en schoonmaken van het raam, al zeer snel moe. Na vaervanging door Bosch wissertjes geen enkel probleem meer.

Bij de Sandero van mijn schoonouders hetzelfde verhaal.

Op de Duster ga ik ze niet eens proberen of het zou al moeten regenen tijdens de eerste rit naar huis. De wissers op de demo Duster waren dan ook het enige wat bagger was.

De wissertjes van Jubbels, Bosch Aerotwin AR801S, liggen al klaar (tu) .

• Sandinista

Oppassen met stanley- of scheermesjes ! Krabben doe je wel veilig met een ijskrabber met messing strip, messing is zachter dan glas dus krast niet.

Ik had na een week al krasjes op de ruit en strepen van de ruitenwissers, maar niet anders gewend met altijd wat zand en wind hier in de nieuwbouwwijk.

Ik stoor me meer aan de waas van hele fijne druppeltjes die de wissers achterlaten. Meerdere merken wissers op verschillende auto's gehad maar het lijkt wel of dit steeds erger wordt.

• Daciast

Hoi Sandinista,

Ik gebruik zelf Rain Clear, gekocht bij de Praxis voor een paar euro, maar er zijn ook andere soortgelijke producten. Na het auto wassen even een scheut op een doek, inwijven op je voorruit, en na een aantal minuten met een schone doek nog eens uitwrijven. Blijft ruim een maand zitten, soms zelfs langer (afhankelijk van weertype), en zorgt ervoor dat de regendruppels zo van je ruit aflopen. Heb je eigenlijk helemaal geen ruitenwissers meer nodig!

Bijkomend voordeel is dat ook vuil en vliegjes minder snel aan de ruit vastkoeken, en makkelijker eraf te wissen zijn.

Groeten,

Mike

http://www.daciast.nl