duster op lpg

• alfons

IK heb een Duster op lpg gekocht

wie heeft er meer informatie? tankinhoud , plaatsing van tank wegenbelasting ?????? enz enz enz

• rgrutter

Gefeliciteerd alfons.

Ik heb namelijk ook een duster met lpg gekocht, maar heb ze gaan er van uit dat dezelfde tank en installatie inkomt als de logan mcv.

De duster zal ongeveer net zo zwaar worden als de mcv met lpg. De wegenbelasting zal in de groep 1150kg / 1250kg vallen.

Robert

• Lien78

Eurogas in Zeewolde heeft een Duster daar begin maart gehad voor onderzoek naar lpg-mogelijkheden. Het ging om een 4x2-versie.

Resultaat als volgt: er komt een 69-liter ringtank in op de plek van het reservewiel (onder de auto). Mogelijk zou de vulopening onder het bestaande brandstofklepje passen (zou mooi zijn!). Kosten plaatsen installatie: 1999e, net als de MCV.

Voor 4x4 moet alles nog onderzocht worden, maar dat wordt zowiezo een kofferbak verhaal, want de vierwielaandrijving sluit plaatsing onder de auto uit (daar is geen plek voor daar).

Gefeliciteerd met je aankoop vast! Ik heb ook een Duster Lauréate in bestelling staan, ook op LPG. Mijne komt eind juni, moet dan omgebouwd worden, dus ik kan e rhalf juli mee rijden. Joepie!

• HenkM

Ben ook in afwachting van een “gasfornuis” Duster, als de aansluiting achter de tankdopdeksel (scabble) komt ben ik benieuwd of dit een bajonet-nippel wordt òf de nieuwe euro-nozzle:

http://www.daciamodellen.nl/?p=2184

• Lien78

Hoi HenkM, daar ben ik ook benieuwd naar!

Heb het nog gevraagd bij Bochane, maar die hadden geen idee ervan. Afwachten, dan maar.

Op zich ben ik voor die euro-nozzle, want als dat over een jaar of wat de standaard is, rijd ik anders nog minstens elf jaar rond met een verouderd iets. Da's ook niet wat…

• alfons

hallo

Wij hebben de Duster na proefrit

eind april besteld

wordt ongeveer augustus geleverd.

• hallo

vanmiddag heeft de dealer gebeld

in begin augustus wordt de Duster geleverd

daarna komt er nog een lpg tank in

eind augustus kunnen we rijden