Marge bij aankoop

• Robert

Hallo,

ik ben van plan een Dacia Duster aan te schaffen en heb een offerte liggen.

De verkoper vertelde dat er weinig marge op Dacia zit.

Heeft iemand van jullie toch nog iets kunnen onderhandelen bij de aanschaf van een Dacia?

Het enige wat mij nu nog tegenhoud is de inruilwaarde die de dealer geeft voor mijn huidige auto,

en particulier verkopen ook niet veel uit zal halen.

• Daciast

Hoi Robert,

Uit alle reacties van de inruilers hier blijkt inderdaad dat de marges klein zijn. De opties die je hebt:

- Probeer extraatjes erbij te krijgen, bijvoorbeeld (korting op) accessoires

- Shop rond voor de inruilwaarde! Soms kan het tot 2.000 euro schelen tussen de diverse dealers!

Groeten,

Mike

http://www.daciast.nl

• Robert

waar kan ik het beste kijken voor een betere prijs voor m'n huidige auto ?

't is een laguna grand tour uit 2003

via marktplaats verwacht ik weinig

• harry

Helemaal eens met Mike, bij inruil op mijn huidige Logan 1.5 dCi kreeg ik het meest terug bij ABD in Heerenveen.

De biedingen voor mijn oude Logan op benzine verschilden van € 4.000,- tot € 7.500,- (nee geen tikfouten!)

Dus maak er een dagje uit van en je hebt € 1.000,- verdiend.

Ding ook af op kosten rijklaar maken en op accessoires!

Voor marges op auto's kun je kijken op www.autooz.nl,

kijk dan bij “NIEUWE AUTO” selecteer merk en model en je ziet dan wat er minimaal af kan.

Het klopt dat de marge op Dacia ongeveer de minste is van alle merken en modellen.

Groeten

• harry

Het internetadres wordt onleesbaar gemaakt!!

Hier komt ie opnieuw: www en dan autooz en dan punt nl.

Hopelijk komt het zo over

• Robert

harry bedankt voor je info,

ik heb m'n eigen auto op inmiddels diverse inkoopsites aangeboden.

nu wordt m'n geduld ernstig op de proef gesteld en hopen maar dat er een dealer is die

een goed bod doet.

Verder dromen over de Duster dan maar :-)

• harry

De site van autooz geeft een mooi beeld van de kortingen die veel dealers zomaar kunnen geven op de modellen.

Zo poets je de verschillen wat weg als je de Duster bijvoorbeeld met de Qashqai gaat vergelijken.

• Robert

de duster staat er nog niet bij zie ik op autooz punt nl bij “nieuwe auto”

maar intussen heeft de dealer gebeld en de inruilwaarde verhoogd om tot een akkoord te komen.

het wordt nu best interessant.

nog even wachten op de inkoopsites die nog met een antwoord moeten komen, ik wil natuurlijk het maximale voor m'n huidige auto

maar eigenlijk staat er niet veel meer in de weg , deze week beslis ik

• armand

ook beide inkoopsites loont zeuren.

bij de eerste bieding kreeg ik €4300,- dit vindt ik te laag, en bij doorzeuren op de zelfde site teww dagen later €5150,-.

• Rinus

….wat zijn inkoopsites?