ik heb bij oving in zwolle n duster laureate besteld en zij reken voor rijklaar maken 775 euro ,wie heeft de zelfde ervaring.
hun verweer is oa de matten etc.
in overijssel rekent de dealer 750 euro voor het rijklaarmaken maar in de folder van de duster word een bedrag van 555 euro genoemd ook betaal je dubbel btw want over het hele aankoopbedrag word nog eens btw berekend terwijl in de folder de prijs incl is zo zijn er nog meer fouten op te noemen probeer maar eens de bpm te berekenen hier hoef je geen btw te betalen volgens de belastingdienst) kom je ook op een heel ander bedrag dan de dealer ze werken nog met oude tabellen in hun voordeel kan zo nog wel even doorgaan maar mijn duster komt ergens anders vandaan en scheelt behoorlijk in prijs als je zelf alles regelt
Hoi,
Heb jij ook een van die 30 stuks, die door Oving is besteld ?
ik heb bij Oving in Zwolle op 21-april 2010 ook duster,4 x 2 laureate met Opties besteld .
Levertijd 2 a' 3 maanden, indien mogelijk eerder.
Ook ik heb € 775,00 moeten betalen voor het rijklaar maken.
Echter weet ik ook niet wat er allemaal valt onder het rijklaar maken
groet, Rien
.
die “kosten rijklaar maken” zullen wel altijd een lastig punt blijven. Feit is dat dealers hiermee hun marge oprekken.
volgens de folder behoren de volgende zaken tot het rijklaar maken:
- gevarendriehoek;
- lifehammer;
- graveren ruiten;
- transportkosten;
- nulbeurt;
- deconserveren;
- poetsen;
- kentekenplaten;
- handling- en administratiekosten.
De importeur geeft hier een prijs voor op van 540 euro. Ondertussen ben ik al prijzen tegengekomen van deze 540 euro tot maar liefst 845 euro!!!
Ik heb hier een offerte voor me liggen van de dealer in overijssel.met daarop een bedrag van 750 euro voor rijklaar maken. Toen ik begon over de 540 euro uit de folder werd mij direct medegedeeld dat dat ook geen enkel probleem was.
Op mijn verbaasde vraag wat er voor het verschil van 210 euro dan geleverd zou worden kreeg ik als antwoord: een mattenset en een volle tank brandstof. Volgens mij kosten de mattenset en de brandstof samen nog lang geen 210 euro dus daar maakt de dealer dan ook extra winst op als je niets zegt.
De dealer die 845 euro vroeg voor het rijklaar maken heb ik een mailtje gestuurd en gevraagd om uitleg. 3 weken later kreeg ik de volgende reactie terug:
Goedendag,
Wij kwamen deze mail tegen in onze email en vroegen ons af of u al een veklaring heb gehad? mocht dat niet zo zijn dan hierbij
wij hebben voor het afleveren van een Dacia Duster 845euro nodig, hier valt voor ons het volgende onder.
alle zaken zoals u ook benoemd in uw mail: gevarendriehoek, lifehammer, graveren ruiten, transport, nulbeurt, deconserveren, poetsen, kentekenplaten, handling en administratiekosten
extra nulbeurt ondanks dat deze al in roemenie is gedaan is nodig gebleken dat wij de auto nogmaals controleren.
volle tank brandstof, matset, hulpset
poetsen en in de was zetten( de auto worden gepoetst aangeleverd vanuit de fabriek maar zo willen en kunnen wij hem niet afleveren,auto word flink smerig onderweg en een dacia hebben we veel werk van om deze goed en 100% perfect af te leveren
risico van transport schades
daarnaast hebben wij ook bij de importeur aangegeven dat de afleveringskosten niet reeel zijn omdat je als dealer het daar simpel weg niet voor kunt doen (wij als dealer moet de afleveringskosten ook betalen aan de importeur). momenteel zijn wij ook in afwachting van een antwoord vanuit dacia hoe verder.
mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag
met vr gr
Het is wel vreemd dat de ene dealer geen probleem heeft met de 540 euro uit de folder en een andere dealer zegt er niet mee uit te kunnen komen…..
groetjes,
Richard, www.daciamodellen.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?