Airbag lampje

• Hans

Bij mijn MCV blijft af en toe het airbag lampje branden.

Als ik de rechtervoorstoel verschuif gaat deze dan uit,kan alleen geen slechte verbinding onder de stoel vinden.

Iemand mischien een tip?

• Avaka

Stekkertje wat slecht contact maakt?

Maar beter hier niet zelf aan knutselen. De dealer kan eea testen en uitlezen. Valt in principe onder de garantie.

• Andréj

Gebeurde bij onze MCV ook vrijwel direct na aflevering. Terug naar dealer en daar bleek na onderzoek de schakelaar om de airbag uit te zetten (zit aan de rechterzijkant van het dashbord) defect te zijn. Vervangen en probleem opgelost.

Daarna geen probleem, MCV nu bijna 2,5 jaar oud.

groet André

• Roemeense Hummer

Tja, tijdens de afgelopen zomervakantie had ik dit ook.

Na de vakantie terug naar de garage.

Had 'm niet gekocht bij een officiele Renault/Dacia dealer dus ging mijn garage aan de slag.

Na 2 dagen zoeken en sleutelen hadden ze 'm toch maar ter reparatie aangeboden bij de Renault/Dacia dealer.

Deze dealer had ook één dag nodig om de oorzaak te vinden.

Men had toen al 3 onderdelen vervangen maar het lampje doofde nog steeds niet.

De volgende dag had men de oplossing gevonden en reed ik weer vrolijk weg.

Gelukkig allemaal binnen de garantie anders was ik een vermogen kwijt denk ik, het is immers wel een APK eis.

Wat nu de uiteindelijke oorzaak was hebben me nooit verteld.

Dus de uitkomst binnen 3 dagen is snel gevonden dus.

ps kreeg wel een leenauto mee.

• LED-Lightning

Het volgende heb ik in de antwoorden nog niet gelezen en het is niet onbelangrijk: op het moment dat je airbag waarschuwingslampje brandt, werkt de airbag niet in geval van een ongeval. Op zich hoeft het dus niet storend te zijn, maar het is verstandig om dit zo snel mogelijk op te laten lossen.

• thei

Roemeense Hummer Schreef:

> Gelukkig allemaal binnen de garantie anders was ik

> een vermogen kwijt denk ik, het is immers wel een

> APK eis.

Airbaglampje is geen APK eis,alleen storend dat die brand en je weet niet wat er mis is.