Hallo beste (binnenkort) Sandero rijders,
In week 7 heb ik de Sandero Blackline besteld,
Hopelijk komt hij week 22 binnen? volgen de Dealer,
Vr. Gr. Henk Vredegoor
Bert Schreef:
——————————————————-
> Ik heb ook begin december 2009 Sandero LPG
> Laureate besteld.
>
> Nu staat hij bij de garage. moet nog wat
> gebeuren… andere merk banden, trekhaak, enz..
>
> Ik haal pas op 2 juni op….(als vakantiegeld
> binnen is !!!)
>
> http://www.daciast.nl/mijndacia/Bert/803/Medium/Mi
> jn+Dacia+bij+Garage.jpg
Ja ik mag het morgen ophalen…
Ik kom op Dacia dag….. met Dacia vlagje…..
Moet nog radio en luidsprekers plaatsen en veel kleine dingen doen… zoals 12 V aansluiting in Kofferbak enz..
Wij hebben de tweede week van Februari een Rouge de Feu (rood) Stepway besteld en Die zou volgens de laatste berichten afgelopen maandag (31 mei ) in Nederland worden gelost.
Ik weet niet of dat al bij de dealer is, of ergens in een haven in Rotterdam of Antwerpen.
Tot de aflevering zou het dan nog twee weken duren.
We hebben geen opties erop genomen, dus de monteurs hoeven alleen alle folie en wax er af te halen.
Dat zal wel een flinke laag zijn, want ik begreep dat de Stepway niet in Roemenië, maar in Brazilië wordt gemaakt en de oceaan is iets dat auto's niet leuk vinden.
LM wielen zullen er hier dan ook pas op gaan denk ik.
Inmiddels kan ik niet echt meer wachten om de Stepway op te halen……….
Alle andere Sandero rijders in spé alvast veeeeeel en veilig rijplezier.
Groeten,
Demietri
Wat ik zo raar vind is dat een actiemodel (de Sandero Blackline) niet uit voorraad leverbaar is. Daar wil je als merk toch juist mee scoren zou ik zeggen. Het is ook tamelijk eenvoudig om zo'n voorraad te beheren, juist omdat je bij een actiemodel maar heel weinig opties hebt, die de levertijd verlengen. Je produceert als fabrikant gewoon een paar honderd mét radio/airco en een paar honderd zonder. En dan het zelfde met grijze lak. Geef de dealer een stapeltje leren stuurtjes om af te monteren, klaar. Meer variaties zijn er niet. Verkoop je in Nederland een grijze met radio en er staan er een stel in België, dan haal je die gewoon daar vandaan… Willen ze een stuurtje, dan schroeft de dealer dat er efkes op. Simpel.
Dacia maakt het zichzelf moeilijk door op bestelling te produceren. Het is Rolls Royce niet! Bovendien is het geen beste reclame dat je eerst mensen enthousiast maakt met een leuke verkoop en dan teleur moet stellen met enorm lange levertijden. Dat kost gewoon klanten.
De Blackline editie was toch een voorraad auto? Je kon ze alleen maar direct ‘bij de dealer’ kopen en niet bestellen af fabriek.
Ik snap wel wat je wilt zeggen hoor. Volgens mij is een Dacia een stuk goedkoper omdat men alleen maar de bestellingen produceert.
Voorraad aanleggen kost geld, heel veel geld. En dat willen we niet met zijn allen toch?
Nadeel is dat bij succes iedereen tegelijkertijd een nieuwe auto wil. En dus lopen de lever tijden op.
Demietri Schreef:
——————————————————-
> We hebben geen opties erop genomen, dus de
> monteurs hoeven alleen alle folie en wax er af te
> halen.
> Dat zal wel een flinke laag zijn, want ik begreep
> dat de Stepway niet in Roemenië, maar in
> Brazilië wordt gemaakt en de oceaan is iets dat
> auto's niet leuk vinden.
> LM wielen zullen er hier dan ook pas op gaan denk
> ik.
Hoi Demietri,
Naar ons weten wordt de Stepway gewoon in Roemenië gebouwd hoor! Wellicht dat ze voor verkoop in Brazilië ook daar worden gebouwd, maar dan wel onder het Renault label. Wie heeft jou wijs gemaakt dat jouw Stepway uit Brazilië moet komen?
Groeten,
Mike
http://www.daciast.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?