Dacia logan mcv 1.6v op gas en caravan

• folkert

Heeft er iemand ervaring met caravanrijden met een logan mcv 1.6 . Hoe zijn de trekeigenschappen. Ik rijdt nu op gas zo'n 1:12 (nieuwe rijden) ben benieuwd waar ik met een caravan van circa 800 kg op uitkom qua verbruik. Verder vraag ik mij af of dit teveel op de koppeling aankomt. Wie heeft er ervaring mee?

• DerRudy

Ik rij ook met een MCV op LPG en sinds vorig jaar ook weer met een caravannetje (1000 KG), dit is prima te doen als we het hebben over trekkracht.

Gemiddeld haal ik (met rustig rijden) 1 op 11,6 en op langere stukken op de snelweg 1 op 12,4, het gebruik met een Caravan liep bij mij op tot 1 op 6.

Ik zorg ervoor dat ik rond de 3000 toeren blijf zitten en merk dat ik dan meer dan voldoende trekkracht over heb.

Ik had zo mijn twijfels over de trekkracht van onze daas, maar het is mij meer dan 100% meegevallen.

mgr

Ruud

• Mark L.

Hier ook een 1.6 16V op lpg die een caravan trekt, een Dethelffs met een mtm van 1000kg. Gaat eigenlijk best vlot, 5de versnelling is bruikbaar maar bij het minste moet je terug naar 4de. Daarom blijf ik vast in in 4de rijden, op de TomTom tegen de 95 km/u en dat is ongeveer 3500 toeren (zit je eigenlijk op het koppel te rijden). Verbruik tussen de 10 en 15 l/100km, ééns je gaat klimmen loopt het verbruik op tussen de 15 en 20 l/100km. Airco is een echte vermogensvreter, bij aanzetten op een (flinke) helling moet je deze afzetten om deftig (lees; om achteraf nog een bruikbare koppeling te hebben) weg te komen. Wel last van inklappende spiegels bij het gebruik van extra caravan spiegels, daarom gebruik ik spatbord spiegels.

• Avaka

Als je rijdend op gas, met je caravan er achter, een steile helling moet nemen dan schakel je voor dat stukje toch even over op benzine? Of denk ik nu te simpel?

• jaap

Ben nu 2 keer naar Oostenrijk en Slovenië geweest met de mcv g3 met caravan.

heb geen problemen ondervonden mits je van te voren goed schakelt bij hellingen e.d.