Beste mensen,
Slechte banden worden er niet meer op de markt gebracht.
Zolang wij niet als kamikaze piloten, dat zijn de meeste Daas rijders toch al niet, voldoet ieder band.
Onderling kan er wel eens een verschil zijn met betrekking tot de levensduur, maar een bandensporen achterlaten op het wegdek bekort deze al vele honderden kilometers. Die banden komen uit heel de wereld vandaan, ongeacht het merk. De samenstelling van het rubber van een winterband is anders, waardoor deze beter voldoet bij koude temperaturen. Mijn vorige auto was een peugeot waaronder fabriekswege Bridgstone banden waren gemonteerd. Gevoelsmatig heb ik deze later laten vervangen door Michelin Energy. Maar of deze beter waren? Ik heb er niets van gemerkt.
Uiteraard geen echt onbekende chinese mickey mouse banden zou ik kopen, met maar met de meeste gangbare merken en huismerken is echt niets mis mee.
Je moet het maar vergelijken met het feit dat garages peperdure synthetische raceolie in je karter durven te stoppen, je betaald toch de rekening en het geen echt aantoonbare verbetering geeft ten opzichte van de spotgoedkope olie die je koopt bij de Lidl of Aldi. Deze olie komt uit hoogwaardige fabrieken uit Belgie (Total).
Na zoveel kilometers wordt de olie toch vervangen. Uiteraard komen hier weer reacties op dat dit niet waar is. Vergelijk het maar met de claims van bacterieen in de Yoghurt, waar volgens de producent 126 geleeerden mee bezig zijn geweest. Dezelfde troep zit ook in een gewoon goedkoop pak.